דלג אל

ילדים מחוננים וגשטלט Gifted children and Gestalt

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, חברתי ערכי
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
מאמר
פותח ע"י:
טלי מירקין
שפה:
עברית

הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים ילדים מחוננים בשל היותם מחוננים

מאמרה של טלי מירקין פורסם בכתב העת British Gestalt Journal בשנת 2010. המאמר מתאר קבוצת גשטלט בהנחיית הכותבת, פסיכולוגית, המתקיימת במרכז המחוננים "מעוף" בבאר שבע שמטרתה לעזור לילדים להתמודד עם היותם מחוננים בחברה רגילה.

בקבוצה משלבים נושאים קבועים מראש עם חומר שהילדים מביאים לקבוצה מחייהם ועם ניתוח היחסים בין ילדי הקבוצה בזמן אמת. המאמר מציג את הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים המחוננים בשל היותם מחוננים, האתגרים הרגשיים והחברתיים שהם חווים בבית הספר ועוד. המאמר פורסם בעברית במאגר הידע מחוננט.

 

> מחוננות כחוויה א-סינכרונית ותרפיית הגשטלט

אולי תתעניינו גם ב...

איגרת לרכזי השתלבות בנושא מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
איגרת בנושא המחונן והמצטיין בכיתה ההטרוגנית המיועדת לרכזי השתלבות בבתי הספר היסודיים
רעיונות מרכזיים בתרבות המערב
כיצד התפתחו הרעיונות המרכזיים של תרבות המערב?
שאל שאלה - התאם משימה
אנו מציעים סדרה של שאלות, שאם המורה ישאל את עצמו שאלות אלה בהקשר לשיעורים שלו באופן קבוע, הרי שהשיעור יענה על הרי שהשיעור יענה על צרכי המחונן והמצטיין (ולא ר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.