דלג אל

נקודות חן במדע וטכנולוגיה – יחידות לימוד עצמאיות למצטיינים ומחוננים בכיתה ההטרוגנית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אקולוגיה וחינוך סביבתי, ביולוגיה, חלל ואסטרונומיה, חשיבה מדעית, עיצוב וטכנולוגיה, פיזיקה, כימיה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, למידה עצמאית, שאילת שאלות
מסגרות חינוכיות:
המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
האגף למחוננים ולמצטיינים ומרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי
שפה:
עברית

משימות אתגר והעמקה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית בתוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה

יחידות הלימוד "נקודות חן במדע וטכנולוגיה" תוכננו לתלמידים מחוננים ומצטיינים. היחידות מציעות לתלמידים אלו אפשרויות של בחירה, העשרה והעמקה ומקום לחשיבה יצירתית כמו גם דרכי עבודה המותאמות לצורכיהם.
יחידות לימוד אלו נועדו לתלמידים אשר שולטים בתכנים הנלמדים בשיעור או אשר סיימו את הפעילות המוצעת בשיעור ומגלים עניין נוסף בנושא הנלמד. הפעילויות נועדו לניווט עצמי, לבד או בזוגות, בלא תיווך של המורה. אין הכוונה להרחיק תלמידים אלן מהשיעור אלא לספק להם רבדים נוספים על הנלמד בכיתה.
מומלץ לאפשר לתלמידים לנווט ביחידות אלו לבד או ללמוד יחד בקבוצה קטנה בחברותה, לבחירתם.
היחידות פותחו על ידי מט"ר ופורסמו במאגר הידע מחוננט.

יחידות הלימוד – נקודות חן

לכיתה ג: 
התחזות בצמחים – האומנם? (הקשר: מגוון המינים-צמחים)

לכיתה ד: 
ללכת על המים – מתח פנים (הקשר: מערכות אקולוגיות – תכונות המים) 
שוברים את המתח: שוברים את מתח הפנים של המים (הקשר: מערכות אקולוגיות – תכונות המים)
כוח הנימיות (הקשר: תכונות של נוזלים (מים), טכנולוגיה – קשרי גומלין בין מדע וטכנולוגיה)
חוק כלים שלובים (הקשר: תכונות של נוזלים (מים), טכנולוגיה – קשרי גומלין בין מדע וטכנולוגיה)
נחש – לא מה שחושבים! (הקשר: מגוון המינים – בעלי חיים, טכנולוגיה (ביומימיקרי)

לכיתה ה:
האומנם הזיעה מקררת? (הקשר: מערכות בגוף האדם – העור, טכנולוגיה – קשרי גומלין בין מדע לטכנולוגיה)
תלת ממד – בתפיסה בראייה וברפואה (הקשר: מערכות בגוף האדם – שלד ושרירים, מהות הטכנולוגיה)
זווית חדשה על עונות השנה (הקשר: אסטרונומיה – מערכת השמש, מחזוריות)

לכיתה ו:
איך בונים מבנה שמתקרר בעצמו? (הקשר – חיסכון באנרגייה, טכנולוגיה)

אולי תתעניינו גם ב...

צבעים בעולם החי
מה מעניק לירקות ולפירות את צבעיהם? מה יתרונות הצבעוניות בבעלי חיים? מדוע משנה פרי בשל את צבעו? שאלות על צבעוניות בטבע, פעילויות הכנת צבעים מפירות וירקות ותצפ...
העצמה רגשית בכיתות עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) – מדריך יישומי
התוכנית החינוכית המוצעת נותנת מענה לאתגרים ולצרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים במעגלים שונים (מורים, תלמידים, הורים)
משחקים בסביבונים
משחק בסביבונים – הזדמנות ללמידת עקרונות פיזיקליים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.