דלג אל

פתרונות לבעיית ההתחממות הגלובלית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
PBL- למידה מבוססת בעיות, למידה בדרך החקר
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
קורס
פותח ע"י:
שרה וקנין וחגית חסדאי
שפה:
עברית

תלמידים מציעים פתרונות לבעיית ההתחממות הגלובלית

המאמר מתאר תהליך למידה בתוכנית 'אמירים' בחטיבת הביניים היובל ברמת ישי. התהליך עסק בדרכים לפתרון בעיית ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ. התלמידים התחלקו לצוותים והתמקדו בעיקר בחקר פליטת פחמן בדגש על סביבת מקום מגוריהם.

תחילה למדו התלמידים על היקף כמות הפחמן הדו-חמצני הנפלטת מכלי רכב בקרבת היישוב והחליטו לתכנן מנגנון לצמצום כמות הגז הנפלטת מצינור המפלט של המכוניות. הם חקרו את תכונות הפחמן דו-חמצני המתאפיין בכך שכאשר דוחסים אותו הוא הופך למוצק – קרח יבש. קבוצה נוספת חקרה את השימושים בגז הפחמן הדו-חמצני ומצאה שהוא יעיל לכיבוי שרפות, להעשרת קרקע, לקירור ועוד.

לאחר איסוף המידע יצרו התלמידים מודלים רעיוניים לפתרון הבעיה.

אולי תתעניינו גם ב...

כמה חושים יש לנו?
כמה באמת? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר
חוש המישוש
מה בין חישת מגע לבין המוח?
מורה "אמירי" כתלמיד "אמירי"
מורה שרוצה לטפח חשיבה ויצירתיות אצל תלמידיו צריך לחשוב ולהיות יצירתי.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.