דלג אל

הצהרת נגישות

פתרון בעיות עתידניות – FTS

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
גאוגרפיה - אדם וסביבה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בדרך החקר, מעגלי שייכות
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אביבית שפיר
שפה:
עברית

איך מכינים את התלמידים לעתיד בלתי ידוע?

אביבית שפיר היא מורה בתוכנית "אמירים" בבית הספר הר שכניה במשגב.

שפיר מספרת על תוכנית FPS – Future Problem Solving המנסה לתת מענה לתלמידים ולהרגיל אותם להשתמש במיומנויות חשיבה לפתרון בעיות עתידניות.

בכל שנה דנים בחמישה אתגרים עתידיים. התלמידים דנים בהם במסגרת מודל של שישה שלבים כמתואר בהרצאה.

 

המודל כולל עבודה בקבוצות, הקניית מיומנויות של חיפוש מידע מושכל ושימוש בכלים לחשיבה יצירתית. עם ארבעת האתגרים הראשונים מתמודדים התלמידים בכיתה. האתגר החמישי נדון במפגש עם תלמידים מבתי ספר נוספים.

 

קורסי FPS נלמדים בבתי ספר שונים בארץ ובעולם. בכל שנה מתקיימת ועידה בהשתתפות אלפי תלמידים מרחבי העולם.

 

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

הגיגית - יצירה אישית מורכבת
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
קונפליקט קוגניטיבי כאסטרטגיה ללמידה משמעותית
למידה מתרחשת בדרך כלל כתוספת ידע ומשמעות לידע קיים. מה קורה כאשר מתברר שכל מה שידענו לא-נכון?
החיפוש אחר מיסטר X
מי באמת המציא את...? מחפשים את הסיפור האמיתי שמאחורי המיתוס המוכר
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.