דלג אל

לא סלול, לא תמיד מסומן – ציוד למסע הוראת מחוננים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אלין קשטכר, טלי מירקין
שפה:
עברית

צריך טנגו לשניים: ציוד למסע בשדות לא ידועים

הכנס העשירי למצוינות בחינוך מבית האגף למחוננים ולמצטיינים באפריל 2019 עמד בסימן "לא סלול, לא תמיד מסומן" – מורה ותלמיד לוקחים זה את זה למסע למידה.
כדי ללכת יחד בשדות לא ידועים דרושה מערכת יחסים דיאלוגית.
מערכת יחסים כזו מתגלמת במבנה הטנגו.

בטנגו ישנו המוביל שצריך ליצור מרחב שאליו המתלווה יכול להיכנס. המבנה מספק מְכל להתפתחות, לאלתור ולחדשנות של השניים.
הרצאה זו מתמקדת בתשומת לב, באיכויות האנושיות והבין-אישיות הטמונות בהליכה בטנגו (כגון סקרנות, פתיחות, אמון, ענווה, הקשבה, אומץ) ומעמיקה את ההבנה של חיוניות האיכויות האלה בעבודה חינוכית עם מחוננים.
אלין קשטכר, יועצת חינוכית, מדריכה ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, וטלי מירקין, פסיכולוגית מעו״ף באר שבע, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, מדברות בטנגו.

אולי תתעניינו גם ב...

הבלגה או תגובה: איך קוראים טקסט מעצבן?
איך מחנכים לסובלנות ולריבוי דעות? למשל על ידי קריאה מונחית של טקסט מקצועי מעצבן
אי האוגים
כיצד מתקבלות החלטות בתנאי אי-ודאות? מבוא לתורת המשחקים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.