לא סלול, לא תמיד מסומן – ציוד למסע הוראת מחוננים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- היבטים רגשיים
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- הרצאה
- פותח ע"י:
- אלין קשטכר, טלי מירקין
- שפה:
- עברית
צריך טנגו לשניים: ציוד למסע בשדות לא ידועים
הכנס העשירי למצוינות בחינוך מבית האגף למחוננים ולמצטיינים באפריל 2019 עמד בסימן "לא סלול, לא תמיד מסומן" – מורה ותלמיד לוקחים זה את זה למסע למידה.
כדי ללכת יחד בשדות לא ידועים דרושה מערכת יחסים דיאלוגית.
מערכת יחסים כזו מתגלמת במבנה הטנגו.
בטנגו ישנו המוביל שצריך ליצור מרחב שאליו המתלווה יכול להיכנס. המבנה מספק מְכל להתפתחות, לאלתור ולחדשנות של השניים.
הרצאה זו מתמקדת בתשומת לב, באיכויות האנושיות והבין-אישיות הטמונות בהליכה בטנגו (כגון סקרנות, פתיחות, אמון, ענווה, הקשבה, אומץ) ומעמיקה את ההבנה של חיוניות האיכויות האלה בעבודה חינוכית עם מחוננים.
אלין קשטכר, יועצת חינוכית, מדריכה ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, וטלי מירקין, פסיכולוגית מעו״ף באר שבע, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, מדברות בטנגו.