דלג אל

מקול וצליל לקול הסימנים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פיזיקה, מוסיקה
פדגוגיות יעודיות:
למידה עצמאית, מעגלי שייכות
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אילנה קריצ'מר
שפה:
עברית

"בעידן החדש צריך לעבור מהוראה להנחיה". קל להגיד, קשה לעשות.

אילנה קריצ'מר היא מורה למוזיקה בבית הספר "נופים" בראש העין.
בהרצאה היא מתארת קורס תלת-שנתי שלימדה במסגרת תוכנית "אמירים" בבית הספר לפי מודל ההעשרה המשולש של רנזולי.

 


בשנה הראשונה עסק קורס החשיפה בקול ובצליל.
בשנה השנייה ניתן קורס העמקה שבו למדו על התכונות הפיזיקליות של האור באמצעות החומר שנלמד בשנה הקודמת על התכונות הפיזיקליות של הקול.
בשנה השלישית תכננה קריצ'מר קורס חקר מכוון תוצר: כוונתה הייתה להעמיק בפיתוח אמצעים טכנולוגיים בעבור בעלי מוגבלויות שמיעה וראייה. בפועל, מפגש מקרי שינה את התוכניות. היא נחשפה לקושי של אנשים מרותקים לכיסא גלגלים להזמין מונית (נהגי מוניות אינם מעוניינים בנסיעות כאלה, מסרבים להסיע או מעלים את מחיר הנסיעה). כשהביאה את הנושא בפני תלמידיה, הם החלו לחקור את נושא הנגשת השירותים לבעלי מוגבלויות.

המהלך התלת-שנתי התנהל על פי מודל ההעשרה המשולש של רנזולי: קורס חשיפה, לאחר מכן קורס העמקה ולבסוף חקר מכוון תוצר המתבסס על המיומנויות שנרכשו בקורסים הקודמים. התהליך שעברה קריצ'מר בעצמה גרם לה לאפשר לתלמידים עצמאות בלמידה ולעודד מצוינות אישית וחברתית.

 
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

פתרון בעיות עתידניות – FTS
איך מכינים תלמידים לעתיד בלתי ידוע?
משחקים בסביבונים
משחק בסביבונים – הזדמנות ללמידת עקרונות פיזיקליים
נבטי חשיבה
הצעה לניסויים פתוחים לחקר תהליך הנביטה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.