קורס אומנויות הקרקס
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- גוף ותנועה
- מסגרות חינוכיות:
- מרכזי מחוננים
- שלבי חינוך:
- יסודי
- סוגי התוכן:
- מידע
- פותח ע"י:
- גלי נצר
- שפה:
- עברית
מדוע ללמד תלמידים מחוננים את אומנויות הקרקס?
בקובץ זה מתאר גלי נצר, מורה לאומנות הקרקס, את הסיבות שבגינן חשוב לדעתו ללמד דווקא תלמידים מחוננים קורס באומנות הקרקס. במהלך הקורס עובדים התלמידים בשני תחומים עיקריים:
1. ג'אגלינג, להטוטנות: שימוש באביזרי משחק ובהם כדורים ומקלות, סרטים, צלחת סינית, דיאבולו ואלות.
2. שיווי משקל: ישנם כמה אביזרים או מיומנויות שעצם השימוש בהם דורש הגעה לשיווי משקל ולפיתוחו: הליכה על קביים, איזון על רולה בולה, רכיבה על חד אופן, הליכה על חבל מתוח וכדומה.
הלמידה הדרגתית, הן ברמת הקושי הן במגוון האביזרים. ככל שמתקיימים שינויים והתפתחויות בממדים ובתפקודים גופניים ותנועתיים, כך מתרחשות התקדמות והתפתחות בממדים רגשיים ונפשיים.
התרגול מפתח מגוון מיומנויות כגון ויסות כוח, תיאום עין יד, מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה, פעילות אירובית, קצב, שיווי משקל, תחושת עומק, איזון שני צידי הגוף, קשרים עצביים במוח, הגדלת הרפרטואר התנועתי, גמישות של איברים ומפרקים, מודעות גופנית, ריכוז, מיקוד, חלוקת קשב, ביצוע כמה מטלות בו זמנית, משחק אישי-חברתי, יצירתיות, שינוי עמדות וכדומה.
לדעת המחבר, ילדים מחוננים יכולים להפיק תועלת רבה מתרגול כזה מסיבות שונות, למשל: סוג למידה כזה דורש מאמץ והתמודדות עם קשיים ותסכולים, פיתוח יכולת התמדה, שיפור מיומנויות תנועתיות-גופניות, פיתוח כישורים חברתיים ועוד.
המידע פורסם בפעם הראשונה במאגר הידע מחוננט.