דלג אל

כלים לאיסוף נתונים על הוראה-למידה-הערכה כנקודת מוצא לשינוי ושיפור

פיתוח מקצועי

במערכת החינוך מתקיימים תהליכי הוראה-למידה-הערכה מגוונים. רבים מהם איכותיים ומזמנים למידה משמעותית. השאיפה היא להרחיב אותם ככל הניתן. כדי ליצור שינוי ושיפור, יש להתבסס על נתונים בהתייחס למצב הקיים בתחום או בנושא שבו רוצים לבצע את השינוי.

מובאים בזאת כלים המאפשרים למורים לבצע אבחון עצמי לשם קבלת החלטות על השינוי/השיפור שברצונם לבצע, ולמנהלים הכלים מאפשרים לאסוף נתונים כדי לקבל תמונת מצב על שגרות העבודה הנהוגות כנקודת מוצא להכנת תכנית פעילות רב שנתית ושנתית לשינוי ושיפור

מה נדרש לקידום למידה משמעותית?

  • מתן מענה לשונות בין הלומדים מצד אחד והימנעות מתיוג ויצירת הקבצות מהצד האחר
  • יישום גישות קונסטרוקטיביסטיות שבהן הלומד פעיל בהבניית הידע שלו
  • ארגון לומדים המזמן למידת עמיתים ועבודה בצוות
  • ארגון תכנים במבנים תחומיים ובין תחומיים
  • דרכי הוראה-למידה מגוונות
  • דפוסי הוראה המדגישים מיקוד בלומד
  • מרחבי למידה עשירים, מאתגרים ומזמנים תהליכי למידה והתנסויות משמעותיים והמציגים את תוצרי הלומדים בעקבותיהם

 

אולי תתעניינו גם ב...

سيرورات التعلّم ونتاجاته תהליכי למידה
תהליכי למידה ותוצאות سيرورات التعلّم ونتاجاته
פיתוח מקצועי
זמן הלמידה של אנשי החינוך מוגבל. לא ניתן להקיף בקורסים בשנה אחת את כל ההיבטים של הלמידה המשמעותית וגם של הידע הנדרש למורים בתחום הדעת ותכנית הלימודים מצד אחד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.