ספיישל ל"ג בעומר: "fake news" או "news"
סיון צוקרמן, מחנכת כיתה ט' ורכזת חברתית בבית הספר העל יסודי עומר משגב, מאמינה מאוד בלמידה חווייתית ושוקדת כל העת על פיתוח חומרי הוראה יצירתיים ומקוריים לתלמידיה. צוקרמן, פרסומאית לשעבר, סבורה כי הסוד ללמידה משמעותית טמון ביכולת לחבר את חומר הלימוד לעולם התוכן העכשווי של הילדים, לשיח שלהם ואפילו לשפה ולסלנג שלהם בבחינת "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ".
על פי תפיסתה זו הכינה סיון מצגת לימוד חווייתית לכבוד ל"ג בעומר, בהשראת תופעת ה- "Fake news" הרווחת כיום באמצעי התקשורת השונים.
"פייק" או "ניוז"- צריך לנחש וללמוד בכיף על בטיחות באש
המצגת כוללת היגדים שונים הקשורים לל"ג בעומר. התלמידים מתחלקים לקבוצות. כל קבוצה צריכים לנחש אילו היגדים הם "fake news" ואילו היגדים הם "news"' ולהניף את השלט המתאים. הקבוצה המנצחת היא זו שצברה את מספר התשובות הנכונות הגדול ביותר.
ההיגדים משעשעים ומשלבים קוריוזים מעולם התוכן העכשווי של הילדים. התשובות לגבי אמיתותם או אי אמיתותם מלוות בהסברים מפורטים, בכתבות רלוונטיות ובאיורים.
הפעילות היצירתית לא רק מאפשרת לתלמידים להרחיב את ידיעותיהם על ל"ג בעומר בדרך חווייתית, אלא גם מפתחת בהם מיומנות של חשיבה ביקורתית הנחוצה כל כך בעידן של עודף מידע ודיס-אינפורמציה. באמצעות הפעילות התלמידים לומדים לבחון בעין ביקורתית ידיעות המוצגות כעובדות, ומבינים שלא כל ידיעה חדשותית נכונה בהכרח ושאפשר להטיל ספק גם בידיעות שמקורן בכלי תקשורת קלאסיים.
.