חומרי הוראה בתחומי הדעת

חזרה לראש הדף

תחומי מורשת, חברה ורוח (מח"ר)

הצעות למערכי שיעור מגוונים בנושא חרבות הברזל (חט"ב-חט"ע)

השיעורים המוצעים יכולים להוות מצע לדיון ולימוד בההתמודדות ובחינת הרגשות והמקומות בהם נמצאים תלמידנו. העיסוק בחומרי המקרא, מאפשר מצד אחד ריחוק מהאירועים העכשוויים ובד בבד יאפשר ונקודות מבט שונות לאירועים המקראיים וכיצד הם רלוונטיים למציאות חיינו.

التكافل االجتماع ّي (חט"ב-חט"ע)

מערך שיעור בהתמקדות על סולידריות חברתית וערבות הדדית

חזרה לראש הדף

תחומי שפות

הבעה בעל פה - הדיון (חט"ב-חט"ע)

פעילות לדיונים מובנים לקראת היום לציון אסון 7 באוקטובר

כתיבה משפיעה (חט"ב-חט"ע)

יחידת הוראה בהבנה והבעה בנושא 'האמנה לזכויות הילד'

עידן עמדי (יסודי-חט"ב)

יחידת לימוד לכיתות ה-ח בנושא הגבורה של עידן עמדי. הפעילות סובבת טקסט עם שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

Spreading the Light (יסודי-חט"ב-חט"ע)

אוסף עבודות יצירתיות באנגלית על ידי תלמידי יסודי, חט"ב ותיכון כתגובה למלחמת חרבות ברזל

abducted children of October 7,2023 (חט"ב-חט"ע)

פעילות בנושא זכויות ילדים לאור אירועי ה-7 באוקטובר. היחידה כוללת שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

"Coming Home" by Tamir Grinberg and Shiri Maimon (חט"ב-חט"ע)

יחידת לימוד בנושא הישראלים החטופים על ידי חמאס מה- 7.10.23. הפעילות סובבת שיר עם שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

WhatUp Project: Mutual Responsibility (חט"ב-חט"ע)

פעילות בפאדלט: קריאת סיפורים בנושא ערבות הדדית, מענה לשאלות ויצירת ציור ב- AI

A unit on the song "October Rain" sung by Shulem (חטיבה עליונה)

יחידת לימוד מבוססת על השיר "October Rain" לחמ"ד עם פעילות אינטראקטיבית ומשוב מיידי מתוך פרוייקט הוואטסאפ.

שותפות גורל, ברית חיים וברית דמים (יסודי, חט"ב, חט"ע)
ערבות הדדית (יסודי, חט"ב-חט"ע)
יחידת הוראה ופעילויות בנושא זכויות הילד (חט"ב-חט"ע)

השיעור עוסק הילדים החטופים אשר כל זכויותיהם הופרו

הצעה למערך שיעור (חטיבה עליונה)

פעילויות שונות בנושא 7 באוקטובר העוסקות בפיתוח מיומנויות הדיון, האזנה, הבנת הנקרא והכתיבה בגרמנית. הפעילויות מעודדות ערכים כמו סולידריות, אמפתיה וסובלנות. סיפורי הגבורה מחזקים את תחושת השייכות לקהילה ולמדינה ומחזקים את תחושת האחדות ואחרויות ההדדית.

תקומה (חטיבה עליונה)

פעילויות שונות בנושא חודש התקומה העוסקות בפיתוח מיומנויות הדיון, האזנה, הבנת הנקרא והכתיבה בגרמנית. בפעילויות השונות התלמידים לומדים על שלושה חסידי אומות העולם אוסטריים, על פוליטיקאים שתמכו במדינת ישראל ועל הסכם השילומים.

למען חזרתם של הילדים החטופים (חט"ב-חט"ע)

פעילות בספרדית בנושא זכויות ילדים לאור אירועי ה7 באוקטובר. היחידה כוללת שאלות, שירים, נושאים לדיון, עבודה ברשתות חברתיות ופעילויות העשרה.

קינה - אלי שרופה מאש (חטיבה עליונה)

התרחשותם של אירועים קשים לא צפויים, התופסים אותנו ללא הכנה, בלי האפשרות זמן העיכול הנדרש חשיבה והפנמה, גורמים למצוקה נפשית שתתבטא בדומיה מצדנו. מעל ההבנה, ההסברים הרציונלים צומחת שירת הקינה.

הילדים החטופים (חט"ב-חט"ע)

פעילות הכנה כיתתית בשפה האיטלקית כהצעה לציון יום זכויות הילדים והנוער תוך התמקדות בשלילת זכויותיהם של הילדים החטופים באוקטובר 7.

הקשר לארץ - הקשר למשפחה (חט"ב-חט"ע)

רמת לימוד HSK2. לכיתות ברמת HSK1 ניתן ללמד אוצר מילים רחב יותר כהכנה לשיעור וכן, לאפשר לתלמידים לשלב יותר עברית במהלך הפעילות

חזרה לראש הדף

תחומי בחירה, תחומים בין-תחומיים ותוכניות ייחודיות (תבו"ר)

גדות - גדולים שבעתיים (חטיבה עליונה)

הצעה ללמידה על אודות קיבוץ גדות, שישב על הגבול הסורי, עד מלחמת ששת הימים. דרך סיפורו ושיר על אודותיו נלמד על עשייה ונחישות, תקומה והתחדשות, למרות פגיעה קשה, חמישים ושש שנים אחרי.

סן סימון: מנצח מי שמחזיק מעמד (חטיבה עליונה)

הצעה ללמידה על הקרב על סן סימון: תנאי השטח, החשיבות, דילמות שעלו והשפעותיו על המשתתפים בו.

התנהגות פרו-חברתית גישה קוגניטיבית של קבלת החלטות | מודל הרווח וההפסד באלטרואיזם (חט"ע)

התנהגות אלטרואיסטית ללא רצון לקבל תמורה כפי שהתגלתה במלחמת חרבות ברזל מוסברת ע"י תיאוריות פסיכולוגיות שונות

סגנונות לניהול קונפליקטים - תומס וקילמן והמודל של Rahim (חט"ע)

כיצד ניתן לגשר על קונפליקטים בין קבוצות בחברה הישראלית? נלמד על המודל של ראהים ותומס וקילמן ובעזרתם נוכל להבין כיצד ניתן לגשר על קונפליקטים בחברה הישראלית

חוסן נפשי (חט"ע)

גילויים של חוסן והתמודדות עם לחץ מסייעים לצלוח את המשבר בגבורה ולהביא גם לגילויי גבורה - כלים לפיתוח חוסן

כֻּלָּנוּ רִקְמָה אֱנוֹשִׁית אַחַת (יסודי-חטיבת ביניים)

יחידות לימוד, הצעות לשיעורים, טקסטים ואסופת מקורות לטקסים ודיון

אולי תתעניינו גם ב...

תשעה באב
תשעה באב – ט' בחודש אב – נקבע במסורת היהודית יום צום ואֵבֶל על חורבן שני בתי המקדש, הראשון והשני, בהפרש של כ-650 שנה: בית המקדש הראשון נחרב ונשרף בידי הבבלים...
המסיק ועץ הזית
לכבוד עונת המסיק מוצעים חומרים המאפשרים לעסוק בנושא זה בשיעורי העברית
אוסף אגדות ומשלים
אמר רבי חנינא בר פפא: ביקש הקדוש ברוך-הוא לתת את ירושלים במידה, שנאמר: "ואומר אנה אתה הולך, ויאמר אלי למוד את ירושלים לראות כמה - רחבה וכמה ארכה" אמרו מלאכי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!