מערכת הישגים זו נועדה לשים דגש על מרכזיותה של ההתקדמות במסלול הלמידה הייחודית של כל תלמיד ותלמיד בצורה עקבית, אחידה, וחלקה, ככל שאפשר. לכן, מטרת רשימת ההישגים היא להציג את ההישגים באופן כזה שהם יילמדו באופן מפורט, הדרגתי ושיטתי. מורים רבים מכוונים את תלמידיהם לכל ההישגים המופיעים במסמך או לחלקם. עם זאת לרוב הדבר אינו נעשה באופן שיטתי ומסודר. המסמך מפרט את המיומנויות, הידע וההבנות באופן מדורג ומובנה. הוא מאורגן באשכולות של הישגים, וכולל תכנית "היקף-ורצף" ספיראלית בכל השלבים המצביעה על ההישגים שיילמדו בכל שלב של התהליך ההוראה.