באוגדן זה תמצאו:
- אוגדן בחינת הבגרות בהפקה תשפ"ה
- אוגדן בחינה עיונית תשפ"ה
- בחינת הבגרות במסלול עיצוב במה
- עבודות גמר בתיאטרון
השינוי המהותי בתפיסה של בחינות הבגרות, משרת מטרה חינוכית המכינה את התלמיד לחיים ומעניקה משקל רב לקשר תלמיד-מורה ולשיקול דעתו של המורה בהערכת הישגי התלמידים. מערך ההערכה החדש יבחן מיומנויות רלוונטיות לעתידו של התלמיד ויפנה זמן ללמידה משמעותית.
דרכי הערכה של הנושאים המוגדרים כ 50% מהחומר – הם בסיס הידע והמיומנויות ומהווים את הליבה המשותפת להיבחנות חיצונית.
ההיבחנות החיצונית תכלול מבחן חיצוני (בוחן חיצוני שיגיע לבית הספר) על הפקת תאטרון לימודית + ספר הפקה, שמסביר את תהליכי החקר, היצירה והבחירה שנעשו בעבודה על ההפקה בבסיס הידע והמיומנויות: 50%.
הציון לבחינת ההפקה יועבר על טופס 9588 מרכיבי הציון יהיו:
הערכה בית ספרית תכלול בחינה עיונית בכתב – 20% + הערכה חלופית – 30%. סך כל ההערכה הבית ספרית יעמוד על 50%.
אנו מעודדים את בתי הספר לבחור בדרכי הערכה חלופיות, תוך שמירה על כמה כללים שיבטיחו שההערכה הבית ספרית תעמוד ברמה הנדרשת מבחינת בגרות:
השילוב בין החשיבה הפתוחה, היצירתית והחדשנית לבין שמירה על כללי יסוד עשוי לתרום ליצירת הערכה בית ספרית ייחודית ומעניינת העומדת ברמה הנדרשת.
למידה מבוססת פרויקטים / מטלת ביצוע
משחקיות
למידה בדרך החקר
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.