בריאת העולם
הרעיון שלי
מור שמיר אנקוה, מחנכת כיתות א'-ב' בבית הספר אוסישקין בתל אביב, הכינה לילדי הכיתה פעילות על בריאת העולם. מור שמיר עשתה הסבה מעיצוב אפנה להוראה. מור נוהגת לשלב בחומרי ההוראה שלה צבעוניות ולהשתמש במגוון חומרים ובמשחקים כדי שתלמידיה ייהנו מחוויית למידה ויפנימו טוב יותר את הנושאים הנלמדים. למור יש בלוג ושמו אמנות יצירה ואפרוחים ובו חומרי הלמידה שהיא יוצרת. במרחב הפדגוגי אפשר למצוא רעיונות נוספים שלה.
רגע של נוסטלגיה
בהכנת הפעילות על בריאת העולם מור נזכרה במחנכת שהייתה לה בכיתה ב' אשר יום אחר יום הכינה עם הילדים יצירות על הבריאה. אין ספק שדרכי הוראה מגוונות ויצירתיות מגיעות אל לב התלמידים ומשפיעות על המשך דרכם.
הנה היצירה של הקבוצה של מור בהיותה ילדה
אדם וחווה: הבנות הכינו את חווה והבנים את אדם
בוראים ויוצרים בחומר ובצבע
פתחנו את השיעור הראשון בתוהו ובוהו, בבלגן שהיה כאן לפני שאלוהים ברא את העולם בשבוע אחד. החלטתי שנברא יחד את העולם, יום אחרי יום, ובכל יום ניצור בחומרים שונים.
את הפעילות התחלנו בצבעי גואש ויצרנו תוהו ובוהו כמעט כמו שהיה לפני בריאת העולם.
יום ראשון: בריאת האור (פסוקים ג-ה)
בתחילת כל שיעור, אחרי שלמדנו מה נברא באותו היום, העתיקו הילדים את הפסוק למחברת.
יום שני: יצירת הרקיע (פסוקים ו-ח)
חתכנו ניירות צבעוניים בגוונים של כחול ויצרנו הפרדה בין מים למים.
יום שלישי: חשיפת היבשה, יצירת מקווה המים והצומח (פסוקים ט-יג)
אתי פנסו (הסגנית) התחילה את השיעור במשחק: "ים, יבשה".
לאחר שסיפרה על הבריאה, יצרנו את היבשה והצמחים מגזרי עיתונים.
יום רביעי: בריאת המאורות (פסוקים יד-יט)
הילדים גזרו שמש, ירח וכוכבים מבריסטול זהב.
יום חמישי: בריאת החיים במים, העופות והתנינים (פסוקים כ-כג)
יום השישי: בריאת חיות היבשה והאדם (פסוקים כד-לא)
"וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם. וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה; וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה. וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ, כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת".
סיכום ימי הבריאה
כל הילדים צבעו יחד את ימי הבריאה, כדי לדעת ולזכור מה ברא אלוהים בכל יום.