כך בונים מגדל
התלמידים יתחלקו לקבוצות. כל קבוצה תתבקש לבנות מגדל גבוה ככל האפשר תוך זמן קצוב (10-15 דקות) בעזרת חומרים שונים (כוסות חד פעמיים, שיפודים, קשים, קרטונים או כל חומר אחר כיד הדמיון). ההנחיה היחידה היא לבנות בשתיקה מוחלטת, לא לדבר האחד עם השני כלל. בשלב השני אותה קבוצה תתבקש לבנות את אותו מגדל מאותם חומרים אך הפעם כשחברי הקבוצה רשאים לשוחח זה עם זה. לאחר ההפעלה ייערך דיון בו כל קבוצה תחלוק קשייה ומסקנותיה בכל אחד משלבי הבנייה.
מגדלים גבוהים בעולם
התלמידים יחקרו ויגלו מגדלים גבוהים בתבל. ניתן להיעזר בקובץ המצורף כדוגמה: מגדלים בעולם לפי גובה ויבשת. לאחר מכן ייערך דיון בכיתה בשאלה: האם יש דמיון בין סיפור מגדל בבל לימינו?
בישראל כמו בבבל
כל תלמיד יביא לכיתה חפצים, פריטי לבוש ומאכלים שונים המייצגים את המוצא, התרבות והמורשת של משפחתו. לאחר שכל תלמיד יספר ויציג את הקשר בין החפצים לבין משפחתו ייערך דיון בכיתה על היתרונות הגלומים בגיוון התרבותי שמאפיין את החברה הישראלית.
ההצגה: מגדל בבל
התלמידים יכתבו וימחיזו קטע שיחה בין שני פועלים או יותר המשתתפים בבניית מגדל בבל לאחר בלבול השפות. דרך ההמחזה יתוודעו התלמידים בצורה חווייתית והומוריסטית לקשיים הנובעים מתקשורת לקויה.