כותבים הספד לשרה
אברהם סופד לשרה. התלמידים ידונו בכיתה במהותו ומשמעותו של הספד, לאחר מכן ינסו להיכנס לנעליהם של אברהם או יצחק ויכתבו הספד בשמם לשרה. בהספד יתייחסו לחוויות משותפות שעברו על אברהם או יצחק יחד עם שרה ולאירועים משמעותיים בחייה של שרה: הנישואין לאברהם, ההגירה לארץ כנען, הנדודים למצרים ולגרר, הציפייה הארוכה לילד, ההצעה לאברהם להינשא להגר, הלידה וההורות בגיל מבוגר, גירוש ישמעאל, עקדת יצחק.
שיתוף אישי: מוות של איש קרוב
התלמידים יתבקשו לראיין את הוריהם או סביהם או מי מבני המשפחה האחרים ולשאול האם חוו אובדן של איש קרוב? כיצד הרגישו? מה הזיכרון שנותר בהם מאותו אדם? מה למדו ממנו לחיים? תלמידים שמעוניינים בכך אף יוכלו לספר על מוות של מישהו שהכירו (סבא, סבתא, שכן וכו'), על התחושות שחוו בעקובת מותו ועל האופן בו התמודדו עם התחושות הקשות.
אברהם מתאבל
התלמידים יציירו את אברהם ואת הבעת פניו כאשר הוא מגלה ששרה נפטרה: היכן הוא יושב? מה הוא מרגיש? מה הוא עושה?
חיי שרה
הפרשה עוסקת במות שרה אך נקראת "חיי שרה". התלמידים יתבקשו לשער מדוע שם הפרשה הוא בכל זאת 'חיי שרה' (שרה נפטרה אבל רוחה, המעשים הטובים שלה, הבן שלה וכולנו ממשיכים את דרכה בחיים. לשם השוואה: הפרשה העוסקת במות יעקב נקראת "ויחי").