יומנה של חנה (כיתה ה)
התלמידים יכתבו שלושה עמודים ביומנה של חנה בהם יתארו את מחשבותיה וחוויותיה בעקבות לעגה של פנינה, לאחר השיחה עם עלי הכהן וערב הבאת שמואל התינוק לעלי הכהן.
התלמידים יפנימו את החוויה המטלטלת שעוברת חנה עקב ביקורה בשילה, את היותה מרת נפש, את השמחה המהולה בצער בעקבות הנדר להקדיש את הרך הנולד לעבודת האל. הם יתנו ביטוי לשיח הפנימי של חנה בכל אחת מנקודת הזמן שבפרק, ויתרגלו כתיבה מתוך זווית ראיה רגשית ואמפתית.
מהו מדרש שם? (כיתה ה)
פעמים רבות השמות של הדמויות במקרא מבטאות מסר או משאלה. "שְׁמוּאֵל"- כינתה חנה את בנה הנולד "כִּי מֵיְהוָה שְׁאִלְתִּיו". בפעילות זו מוצע לבקש מתלמידי הכיתה לדון במשמעות הצפונה בשמותיהם, לאחר מכן לבחון אלו מהשמות מקורם בתנ"ך ולנסות להתחקות אחר משמעותם התנ"כית