וַיַּרְא הָעָם כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר
התלמידים יכתבו דו שיח דמיוני בין שני אנשים מבני ישראל הממתינים לחזרתו של משה מהר סיני. בכתיבתם יבטאו את החששות והרגשות של העם שהובילו לבניית עגל הזהב.
עגל הזהב
התלמידים ידונו או יכתבו על המשמעות של עגל הזהב בחיינו - הסגידה לחומריות, אי היכולת לדחות סיפוקים והצורך ל"כאן ועכשיו".
בחירות והחלטות
משה בושש לרדת מההר ואהרון מחליט להרגיע את העם הנסער באמצעות בניית עגל זהב. התלמידים יביעו דעתם על בחירתו של אהרון: האם היתה נכונה או שגויה? האם מבטאת היא מנהיגות או חוסר מנהיגות? אומץ וביטחון או דווקא בהלה וחוסר בטחון?.
ולא היה כמשה
התלמידים יחשבו ויכתבו: אילו תכונות חדשות מוסיף סיפור חטא העגל לדמותו של משה המנהיג.
משפט צדק
התלמידים יערכו משפט לבני ישראל בגין התנהגותם בזמן שמשה היה בהר סיני. קבוצה אחת תייצג את משה שיסנגר על בני ישראל, קבוצה שנייה תייצג את אלוהים שיקטרג על בני ישראל. הטיעונים בעד ונגד ייכתבו על הלוח ובסופם יכריעו התלמידים, ברוב קולות, האם להאשיםאו לזכולת את בני ישראל בדין.
מלמדים זכות
התלמידים יתבקשו לקרוא ידיעות בעיתון במהלך השבוע ולמצוא שם אדם או סיפור שעליו היו רוצים ללמד זכות. התלמידים יכתבו ויסבירו מדוע בחרו דווקא באדם או בסיפור זה? מה הרגישו בעת קריאת הכתבה? איזו זכות הם יכולים ללמד על האדם בסיפור?
ריבוי פעלים
בפרק ל"ב פסוקים י"ט-כ מופיעים פעלים רבים (וירא, ויחר, וישלך, וישבר, ויקח, וישרוף, ויטחן, ויזר, וישק). ריבוי פעלים מעידים על מתח, על התרחשות אינטנסיבית ועל סערת נפש. התלמידים יאתרו את הפעלים בפסוקים הנ"ל ויעריכו את תרומתם לסיפור.
כתבה עיתונאית
התלמידים ינסחו כתבה עיתונאית על אירועי הפרק (דיווח אינפורמטיבי, טור דעה, ראיון עם משה בשובו למחנה, קומיקס וכיוצ"ב).