אבני זיכרון
פעילות ראשונה: המורה יציג לתלמידים תמונות של שלוש אנדרטאות מפורסמות, בלי לגלות עליהן פרטים: האריה השואג בתל חי, אנדרטת מרד גטו ורשה ביד ושם ואנדרטת פורצי הדרך לירושלים. התלמידים יתבקשו לשער איזה אירוע מנציחה כל אחת מאנדרטאות? כיצד היא מנציחה את אותו אירוע? ומה היה חשוב לאמן שעיצב כל אנדרטה שנזכור?
פעילות שניה: התלמידים יתכננו ויבנו פסל זיכרון לציון אירוע חציית הירדן על ידי בני ישראל. לעבודה בזוגות או בקבוצות.
הזיכרון שלי
התלמידים יבחרו זיכרון כלשהו שהם מעוניינים להנציח, זה יכול להיות הזיכרון שעליו כתבו, או אירוע אישי, משפחתי או לאומי אחר שחשוב להם ולהנציח אותו בדרך יצירתית: כתיבה, ציור, פיסול, הרצאה, סרטון, מודעה וכדומה.
עיתון "כנען"
התלמידים ינסחו כתבה בעיתון מימי התקופה הממספרת על אירועי אותו יום: נס חציית העם את הירדן. ניתן לשלב בכתבה ראיונות, איורים, הבעת עמדה וכדומה.
לחצות או לא לחצות?
התלמידים ינסחו דו שיח בין שני ילדים מקרב מחנה בני ישראל העומדים לחצות את הירדן השוצף. בכתיבה יתייחסו בין היתר לחששות ולתחושות של הילדים לקראת חצייתם את הנהר.
ירדן אל מול גלעד
התלמידים יאספו 15 עובדות על נהר הירדן ממקורות מידע שונים ולאחר מכן ימיינו אותן לקטגוריות: עובדות גאוגרפיות, עובדות היסטוריות, עובדות ספרותיות וכדומה.
מבט אישי על הירדן
המורה יחלק לתלמידים בריסטולים לבנים וצבעי מים וישמיע להם את השיר 'לשיר זה כמו להיות ירדן' של נעמי שמר. התלמידים יתבקשו לצייר את הירדן בעקבות השיר ששמעו. אפשרות חלופיתת: התלמידים יכינו מצגת תמונות של הירדן המלווה אתבתי השיר. בסיום השיעור תיערך תערוכה של הציורים או המצגות.
מילה מנחה
התלמידים יבדקו מהי המילה המנחה בפרק, החוזרת בו כמה וכמה פעמים ("ארון"), ומה ביקש הכותב המקראי להביע באמצעות חזרה זו?