בונים משכן
התלמידים יבנו דגם של המשכן וכליו
עקרונות יסוד
התלמידים ישוחחו או יכתבו: מה הם "עֲשֶׂרֶת הַדְּבָרִים" החשובים ביותר לקיום חברה? האם בעידן המודרני בו אנו חיים כיום יש מקום לשנות או להוסיף דברות על אלו המנויות בלוחות הברית?
עשה ואל תעשה
התלמידים יקראו את פסוקים א-כו, יחלקו אותם לשני חלקים וייתנו כותרת לכל חלק (פס' י"א-י"ז- איסור לכרות ברית עם יושבי הארץ; פס' יח-כו: ציווים על המועדים). לאחר מכן ידונו או יכתבו: מה מטרתם של הציוויים בפרק? (יצירת שייכות ומחוייבות שנועדה לשמור על ייחודו של עם ישראל).
מידת הרחמים
נושא לדיון ולשיחה: מהי מידת הרחמים? האם קרה לכם שהצלחתם לנהוג במידת הרחמים, בכל תחום, ולו הקטן ביותר (לא דרכתם על בעלי חיים קטנים; הבלגתם כשמישהו דחף אתכם בטעות; שיתפם גם את מי שלא תרם לכלל, וכדומה). נסו לחפש בעיתון כתבה או ידיעה על אדם, מוסד או גוף כלשהו אשר נוהגים על פי מידת הרחמים.