"בֹּא-נָא אֶל-שִׁפְחָתִי, אוּלַי אִבָּנֶה מִמֶּנָּה"
התלמידים יכתבו או ימחיזו דו-שיח בין אברהם לשרה במסגרתו מציעה שרה לאברהם את הגר שפחתה על מנת שתהרה לו. בכתיבת דו השיח יתייחסו גם לתגובות הרגשיות של כל אחת מהדמויות.
חולשות אנושיות
"וַתֵּקַל גְּבִרְתָּהּ בְּעֵינֶיהָ" (טז,ד); וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל-שָׂרַי, הִנֵּה שִׁפְחָתֵךְ בְּיָדֵךְ--עֲשִׂי-לָהּ, הַטּוֹב בְּעֵינָיִךְ" (טז, ו); "וַתְּעַנֶּהָ שָׂרַי, וַתִּבְרַח מִפָּנֶיהָ" (טז,ו);
התלמידים יתחלקו לזוגות: כל זוג יתמקד בדמות אחרת בסיפור המקראי (שרה, הגר, אברהם) ויכתוב טיעונים בעד ונגד התנהגותה כפי שהיא מתוארת בפרקים ט"ז, כ"א.
שמו של אדם מעיד עליו
שמו של אדם הוא בעל משמעות ויש אומרים שאף משפיע על המציאות, על גורלו ואורחות חייו של האדם. מרבית השמות בתנ"ך הם תוצאה של מדרש שם, כלומר- שמות שניתנו כהסבר לדמותם, לתכונותיהם או למעשיהם של הגיבורים התנ"כיים.
התלמידים יחקרו ויכתבו: מהי משמעות השמות ישמעאל, הגר, יצחק.
כהרחבה חווייתית של הפעילות ניתן לבקש מהתלמידים לגלות את משמעות השם שלהם באמצעות מאגר השמות העבריים.
מה לך הגר?
מלאך ה' פונה אל הגר האבודה במדבר יחד עם בנה ישמעאל אך הגר אינה עונה.
התלמידים ינסו לחשוב ולדמיין מה יכולה הייתה הגר להשיב למלאך.
שם לסיפור
התלמידים יציעו שם לסיפורי הגר ושרה (פרקים טז, כא) המבטא ככל האפשר את מהות העלילה.