התחלות
התלמידים יכתבו, בעזרת הוריהם, על התחלות שונות בחייהם:
מתי התחילו להתהפך? לזחול? ללכת לבד? לאכול ולהתלבש לבד? לדבר? לקרוא? לשחות? לרכב על אופנים? מתי נפלה להם השן הראשונה? אפשר גם ליצור ענן מילים כיתתי של התחלות בעזרת אתר wordart . התלמידים יתארו מה מעוררת בהם המילה 'התחלה' ויוסיפו את מחשבותיהם לענן. הענן יכול לכלול מילים נרדפות, רגשות, התחלות חדשות ועוד.
פאזל יבשות
התלמידים יגזרו את היבשות ימקמו אותן מחדש על כדור הארץ ויחזרו על שמות היבשות.
איזה עולם מופלא!
יבשות, ימים, קרחונים, הרים ויערות, מדבריות, פסגות ותהומות, מפלים, נהרות, ואדיות ... העולם עצום, קסום ומסתורי. התלמידים יצפו בסרטון Amazing nature המציג תמונות טבע קסומות מעולמנו, יעצמו עיניים ויחשבו: היכן היו רוצים לבקר? לטייל ולחקור?
אוי ואבוי לתוהו ובוהו
מהו 'תוהו ובוהו' ומדוע יש חשיבות לסדר ולארגון בחיינו?
תרגיל להמחשת הנושא: לפני השיעור או בזמן ההפסקה נבקש מהתלמידים לצאת מהכיתה ובינתיים נבלגן מעט את השולחנות, נערום חלק מהכיסאות על השולחנות זאו ה על גבי זה. כשהילדים ייכנסו לכיתה ניתן להם כמה דקות להתבונן ולהבין מה קרה? למה יש אי סדר?
נפנה את כל הכיסאות והשולחנות לצדדים, נבקש מהתלמידים להסתובב בחדר בלי כללים, כל אחד בכיוון לפי בחירתו. לאחר זמן מה נעצור ונודיע על כללים משותפים: כולם הולכים באותו כיוון, באותו קצב.
נסדר יחד עם התלמידים את הכיתה ונשאל אותם כיצד הרגישו כשהיו במציאות לא מוגדרת ולא מאורגנת בתבנית המוכרת וכיצד הרגישו בתבנית המסודרת והמוכרת.
ספר ימי הבריאה
במהלך לימוד פרקי הבריאה מומלץ להכין עם התלמידים 'ספר ימי הבריאה'. הספר ילווה את הלימוד והתלמידים יציירו ויכתבו לגבי כל אחד מימי הבריאה מה נברא בו.
ביטויים עם המילה "ראש"
התלמידים ינסו לחשוב על כמה שיותר ביטויים וצירופי מילים עם המילה 'ראש'. אפשר גם להביא תמונות מוכנות של צירופים וביטויים והתלמידים יצטרכו לנחש את הצירוף או הביטוי המסתתר בכל תמונה. אפשר גם לחלק את הכיתה לשתי קבוצות ולבקשם להציג את הביטויים באמצעות משחק פנטומימה.