כוחות טבעיים
בלעם קיבל כוחות מיוחדים אך הוא רצה להשתמש בהם לרעה. במסגרת דיון כיתתי ינסו התלמידים לעמוד על הכוחות החיוביים בהם ניחנו חבריהם לכיתה, ועל הדרך בה הם יכולים להשתמש בכוחות אלו - לטוב ולא לרע (למשל: ילד בעל כשרון יוצא דופן בכדורגל ישתמש בכישרון זה כדי ללכד את חבריו לכיתה בהפסקות במשחק חברתי ולא כדי לבדל וליצור קבוצות; ילד בעל חוש הומור מפותח ישתמש ביכולתו זו כדי להצחיק את הכיתה ולא כדי להעליב את חבריו, וכיוצ"ב).
מקללה לברכה: משנים נקודת מבט
המורה תכתוב על הלוח רשימה של אמירות שליליות שילדים נוטים לומר אחד לשני. לאחר מכן ינסו התלמידים להפוך כל אמירה שלילית לאמירה חיובית על ידי שינוי נקודת המבט שלהם והדגשת היתרון במקום החיסרון (למשל: "אתה רגיש" במקום "אתה בכיין"; "אתה מצחיק" במקום "אתה שטותניק" וכיוצ"ב).