מותר האדם מן הבהמה
אדם וחיה. במה שונה האדם לעומת החיות? התלמידים יתארו בכתב בעל-פה או בציור - במה שונה וייחודי האדם לעומת בעלי החיים?
ייחודיות
התלמידם יצפו בסרטון האיש הירוק. לאחר הצפייה נבקש מהתלמידים לדמיין עולם שבו כולם דומים זה לזה - במראה במחשבות ובהתנהגות. התלמידים ידונו או יכתבו: האם היו רוצים לחיות בעולם בו כולם כמוהם בדיוק? האם היו רוצים שהחברים שלהם יהיו דומים להם בכל?
לאחר מכן יבחר כל תלמיד חבר או שניים ויאמר במה הם מיוחדים ושונים מאחרים.
לא טוב היות האדם לבדו
התלמידים יכתבו דברים שהם אוהבים לעשות לבד ודברים שהם אוהבים לעשות עם אחרים – עם בני משפחה, חברים ועוד. יתארו מקרים או משימות בהם הם נזקקים לעזרת האחר, ויסבירו במה האחר, השונה, מסייע להם או משלים אותם.
לעבדה ולשמרה
התלמידים ידונו או יכתבו במה יכול כל אחד מאיתנו לסייע בשמירה על גן העדן שניתן לנו, בני האדם.
לאחר ריכוז כל הרעיונות הכיתה תתחלק לקבוצות וכל קבוצה תכין כרזות/לוגו/פרסומת/סרטון שכנוע לרעיון אחד מבין אלו שהועלו למשל: אי שימוש בשקיות ניילון; אי שימוש בכלים חד פעמיים; אי השלכת פסולת בחוף הים; יצירת קומפוס משאריות אוכל וכיוצ"ב, כיד הדמיון והכישרון.