דלג אל

דבורה בארון – שברירים

דבורה בארון – שברירים

הסיפור "שברירים" מאת דבורה בארון מתאר תהליך התחזקות שעוברת נערה יתומה עזובה ודחויה בעיירה מזרח אירופית בעקבות קשר שנוצר בינה ובין בעל חיים – תחליף לקשר חברתי-אנושי.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רשות או חובה

רשות

אדם וחיה
אדם וחיה
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

יחידה זו תציע מפגש ספרותי עם כמה מבעלי החיים שהספרות משופעת בהם: בשירים, בסיפורים, במשלים, במעשיות עם ועוד. בכל יצירה ממלאת החיה תפקיד אחר - יש שנוכחותה ממשית, ויש שלהופעתה משמעות סמלית או אלגורית. בכל מופעיה הספרותיים החיה מגלה לעיתים על דרך הניגוד ולעיתים על דרך הדמיון את טיבו של בן האנוש ואת תכונותיו.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חנה סנש – אַשְׁרֵי הַגַּפְרוּר
השיר הקצרצר והתמציתי "אשרי הגפרור" שכתבה חנה סנש במילים ספורות על פתק הפך לסמל למאבק ולרוח איתנה
פותחים שנה בספרות
המלצות לשירשים ולרעיונות מקוריים מעוררי אתגר, עניין וסקרנות לשיעור ספרות הראשון של שנת הלימודים.
קבלת האחר והשונה
בהוראת הנושא "קבלת האחר והשונה", ניתן באמצעות יצירות הספרות לעסוק בהתמודדויות חברתיות המעסיקות את בני הנוער
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.