קראו את ניתוח השיר בוויקיפדיה ואת פינתו של אורי הייטנר העוסקת במלחין מוני אמריליו ובמשורר נתן יונתן ובשירו וכתבו:
- מה מעורר התפעלות באופן חיבור מילות השיר?
- מה מייחד את השימוש בתיאורי הטבע בשיר?
המשורר נתן יונתן ששכל את בנו במלחמת יום הכיפורים מבטא בשירו "יש פרחים" התפעלות מיפי הפרחים ומצבעוניותם. ואולם זו מהולה בעצב על היותם בני חלוף ובקריאה נרגשת לא לקוטפם.
לשיר "כמו בלדה" כמו לשפת השירה בכלל יש ריבוי פנים. האם זהו שיר אהבה? האם שיר אֵבל וזיכרון? ייחודו הוא בכפל פָּניה של האהבה המתוארת בשיר שהפך אותו לשיר מכונן ומרגש.
השיר מתאר נופי טבע ומעורר תחושות של ציפייה וגעגוע אל משהו בלתי מושג דוגמת אהבה "לילדה שלא יכולנו בה לנגוע...". יש דברים שאדם יודע שהוא לעולם לא ישיג אך הציפייה עצמה מרגשת.
רשות
קראו את ניתוח השיר בוויקיפדיה ואת פינתו של אורי הייטנר העוסקת במלחין מוני אמריליו ובמשורר נתן יונתן ובשירו וכתבו:
לשיר ביצועים רבים, ומרבים להשמיעו בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
ניתוח השיר
עיינו בניתוחי השיר האלה וכתבו על ריבוי פניו של השיר: מהן הפרשנויות השונות המוצעות לשיר ולאיזו פרשנות התחברתם.
כותרת השיר "כמו בלדה"
עיינו במאפייני הבלדה במקורות האלה וכתבו מדוע לדעתכם נקרא השיר "כמו בלדה".
לשיר ביצועים רבים – האזינו להם. בחרו ביצוע אחד שאהבתם וציינו מדוע בחרתם בו.
מילות השיר
ביצועי השיר
האזינו לביצועים וחשבו מדוע ביצוע מקהלתי הולם את תוכנו של השיר.
"הילדה שאהבנוה" – בעקבות השיר (נדרשת הזדהות משרד החינוך)
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.