דלג אל

אדמונדו דה אמיצ'יס – הלב

אדמונדו דה אמיצ'יס – הלב

"הלב" (1886) מאת הסופר האיטלקי אדמונדו דה אמיצ'יס הוא רומן חניכה מהטובים בכל הזמנים. דורות של ילדים ובני נוער גדלו עליו, והוא זכה להצלחה רבה. "הלב" תורגם לעשרות שפות ועוּבד לתיאטרון, לקולנוע ולטלוויזיה. אם נבחן אותו מחדש נראה שהוא רלוונטי גם היום וראוי להיכלל ברשימת יצירות המופת האיטלקיות.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רשות או חובה

רשות

חזרה לראש הדף

על היוצר ומבט על יצירתו

על היוצר ומבט על יצירתו
חזרה לראש הדף

הילד הפדובי חובב ארצו – הסיפור של חודש תשרי (סיפור 25)

הילד הפדובי חובב ארצו – הסיפור של חודש תשרי (סיפור 25)

הַיֶּלֶד הַפַּדּוֹבִי הַחוֹבֵב אַרְצוֹ

  • קראו את שורות הפתיחה של הסיפור "הילד הפדובי חובב ארצו" וכתבו על חוויה של האזנה לסיפור או קריאה בסיפור שהשפיעה עליכם.
  • קראו את כל סיפור החודש הראשון "הילד הפדובי חובב ארצו"
  • כתבו כיצד ערכי אהבת המולדת באים לידי ביטוי בסיפור.
  • הביעו עמדתכם לגבי תגובת הילד הפדובי המתוארת בסיום הסיפור.
  • מהי אהבת המולדת בשבילכם? התבטאו בכתיבה יצירתית כגון בשיר, בלחן, במכתב לחבר, בתיאור חווייתי, בסיפור, בצילום ועוד. את יצירותיכם הַעלו ללוח השיתופי פדלט.

עוד על אהבת המולדת

סיכום

  • כתבו על מוטיבים משותפים לשירי אהבת הארץ.
  • התייחסו בעיקר לאופן שבו באים לידי ביטוי בשירים ובסיפור רגשות של פטריוטיות ואהבת המולדת.
  • כתבו על סיפורי פטריוטיות ועל גילויי אהבת המולדת הקשורים לעולמכם האישי, לאקטואליה או לספר שקראתם. שתפו את הסיפורים והעלו אותם ללוח השיתופי פדלט.
חזרה לראש הדף

המעשה הנדיב - קטע יומן, חודש תשרי

המעשה הנדיב - קטע יומן, חודש תשרי
חזרה לראש הדף

מן הָאַפֵּנִינִים אל האנדים הסיפור של חודש אייר (סיפור 8)

מן הָאַפֵּנִינִים אל האנדים הסיפור של חודש אייר (סיפור 8)

קראו את הסיפור השמיני – סיפור לחודש אייר: "מן הָאַפֵּנִינִים אל האנדים", האזינו לשיר הפתיחה לסדרה "הלב" ולמנגינת הסיום. צפו בטריילר "הלב" וצפו גם בסרטון המורחב. וכתבו מדוע לדעתכם התפרסם סיפור זה במיוחד. היעזרו בשיח עם משתתפי ההצגה.

התבגרות - ביני לבין החברה
התבגרות - ביני לבין החברה
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

מסע חיינו כולל תקופות שונות, אירועים ומצבים בהם אנו מציבים לעצמנו דילמות הקשורות לעיצוב זהותנו. תקופת ההתבגרות נתפסת כאחד הצמתים החשובים בחיי האדם. ביחידה זו נתמקד בתפקידה של קבוצת השווים בתהליך ההתבגרות. במהלך הלמידה נתמקד, בקבוצת השווים והשפעתה על תקופת ההתבגרות. העלאת המודעות של המתבגרים לסובב אותם בקבוצת השווים והחשיבות שיש לקבוצה זו בחייהם תסייע להם לגבש את זהותם ההולכת ומתעצבת תוך יכולת לבחור באופן מושכל יותר את מאפייני דמותם, ותוך נאמנות רבה יותר לקולם האישי ונטיות ליבם.

התבגרות - ביני לבין עצמי
התבגרות - ביני לבין עצמי
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

גיל ההתבגרות הוא שלב חשוב בהתפתחות האדם, שלב שבו המתבגר בוחן את זהותו ומעצבה בעקבות התמודדויותיו במישורים רבים. דרך השיר "עוף גוזל" של אריק איינשטיין, המיתוס היווני "דדלוס ואיקרוס", השירים "נקמת הילד המגמגם" לרוני סומק ו"בעיות זהות" ליונה וולך והסיפור "לשבור את החזיר" של אתגר קרת – נבחין בייצוגים שונים של התבגרות ביצירות ספרות, ונשליך מהן על מציאות חיי התלמידים.

זהות חברתית
זהות חברתית
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

יחידה זו עוסקת בנושא הזהות החברתית. בשיעורים נחשוף את התלמידים למושג "זהות", ולאחר מכן נאפיין זהויות חברתיות מתוך העיון בשירים "מקיף" לריטה קוגן, "אתם לא מדברים עליי" לתהילה חכימי ו"שיחת היכרות עם יהודייה אמריקנית חביבה (בתרגום עברי)" לסמי שלום שטרית.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

משובות נעורים - הספר "בורות"
ספר הקריאה "בּוֹרוֹת" בזיקתו לנושא "משובות נעורים"
פרץ יצחק לייבוש (י"ל פרץ) - אם לא למעלה מזה
הסיפור "אם לא למעלה מזה" המופיע בקובץ "חסידות" מדגיש את ערכם של מעשים טובים בין אדם לחברו
חיים נחמן ביאליק – שירי חובה
בשירי החובה של ביאליק נבחרו שירים שבהם תכנים ומצבי נפש מעולמם של מתבגרים, שירים המשלבים טבע ובהם זיקה אלגורית בין הטבע לאדם.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.