פעילות מוזיקלית בבית הספר
ביצוע כלי או קולי יהיה רכיב יסוד וחלק אינטגרלי מלימודי המוזיקה במגמה.
ההתנסות בביצוע תזמן לתלמידים:
(1) היכרות בלתי אמצעית עם המוזיקה בהיבט מעשי-מיומנותי;
(2) חוויה משותפת בעת הביצוע המשותף;
(3) הפנמה ויישום הלכה למעשה של הערכים, התכנים ודרכי החשיבה שהתלמידים פגשו במקצועות העיוניים. מטרה שלישית זו תושג רק בתנאי שתובטח זיקה של ממש בין הלימודים העיוניים ללימודי הביצוע.
ההתנסות בביצוע היא חובה על כל התלמידים, זו תאפשר לתלמידים להתוודע להיבטים המעשיים-מיומנותיים ותזמן להם חוויה מוזיקלית חשובה, אישית וקבוצתית.
באמצע השנה ובסוף כל שנה יש לקיים קונצרטים ורסיטלים פנימיים. ביצוע באירועים בבית הספר ובקהילה יהיה תרומה תרבותית וחברתית ויעשיר את המבצעים והמאזינים כאחד.
פעילות מוזיקלית מחוץ לבית הספר
תלמידי מגמת המוזיקה חייבים להאזין כל שנה לשני קונצרטים (באולמות הקונצרטים) ולאופרה אחת (במשכן לאומנויות הבמה); סך הכול שישה קונצרטים ושלוש אופרות, לכל הפחות, במהלך שלוש שנות הלימודים במגמת המוזיקה.
חשיפתו של התלמיד למוזיקה חיה מעשירה אותו ובכך תורמת למוטיבציה הלימודית. כדי להפיק את המרב מפעילות זו, חשוב להתייחס לתוכנית הקונצרט ולהכין את התלמידים לקראתה.