משמעות השבר הפשוט
לפניכם מוצעות מגוון פעילויות בנושא: משמעות השבר הפשוט.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
תובנה מספרית - פתיחת שנה
תחומי דעת: מתמטיקההיחידה תובנה מספרית לכיתה ה כוללת חמישה שיעורים. שני השיעורים הראשונים עוסקים במספרים גדולים (טבעיים) תוך דגש על פעולות החילוק והכפל ושלושה שיעורים נוספים העוסקים בשברים: חיבור וחיסור, השוואה וזיהוי. בכל השיעורים התלמידים נדרשים להפעיל תובנה מספרית ולהתבסס עליה כדי לפתור את המשימות.
כיתה ד׳ - שברים פשוטים
תחומי דעת: מתמטיקהיחידת הוראה זו מציגה דרך שונה ואינטגרטיבית ללמידת הנושא משמעות השבר הפשוט.
במהלך ארבעת השיעורים ביחידה נעסוק בשברים קטנים ובשברים גדולים מ־1, נייצג את השברים במודלים שונים (של שטח), ונטרים את העיסוק בפעולות בשברים באמצעות עיסוק בקשרים בין שלם לחלקים.
חיבור וחיסור שברים
תחומי דעת: מתמטיקהבכיתה ד' טיפלה תוכנית הלימודים בהוראת השבר בגישה אינטואיטיבית תוך שימוש במודלים שונים.
בכיתה ה' מתקדמת הוראת השבר לכיוון אלגוריתמי פורמלי ולפיתוח תובנה והבנה קונספטואליות.
יחידה זו מתמקדת בשני נושאים עיקריים: הרחבה וצמצום וחיבור וחיסור.
נושאים אלה מוצגים בגישה אינטואיטיבית ובגישה פורמלית.
היחידה כוללת 4 שיעורים: 1. הרחבת שבר; 2. צמצום שבר; 3. חיבור שברים; 4. חיסור שברים.
כיתה ו - צפיפות שברים
תחומי דעת: מתמטיקהביחידה זו נעסוק בחזרה על שברים ועל מספרים עשרוניים. בהשוואה בין המספרים ובמציאת מספרים בין שני שברים או מספרים עשרוניים בין מספרים נתונים. ביחידה נעסוק בעיקר במציאת שבר אחד בין זוג שברים על ידי הרחבה של זוג השברים. כן נעסוק בהוספה של שברים והובלה לתובנה שאפשר להמשיך ולמצוא שברים נוספים.