פעולות בשברים פשוטים
לפניכם מוצעות מגוון פעילויות בנושא: פעולות בשברים פשוטים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חיבור וחיסור שברים
תחומי דעת: מתמטיקהבכיתה ד' טיפלה תוכנית הלימודים בהוראת השבר בגישה אינטואיטיבית תוך שימוש במודלים שונים.
בכיתה ה' מתקדמת הוראת השבר לכיוון אלגוריתמי פורמלי ולפיתוח תובנה והבנה קונספטואליות.
יחידה זו מתמקדת בשני נושאים עיקריים: הרחבה וצמצום וחיבור וחיסור.
נושאים אלה מוצגים בגישה אינטואיטיבית ובגישה פורמלית.
היחידה כוללת 4 שיעורים: 1. הרחבת שבר; 2. צמצום שבר; 3. חיבור שברים; 4. חיסור שברים.
כיתה ה' - הרחבת משמעות השבר
תחומי דעת: מתמטיקהבמעבר ממספרים טבעיים ו־0 לשברים נצפים קשיים אצל תלמידים. בכיתה ד' הכירו התלמידים את משמעות השבר כחלק משלם במודל שטח וכחלק משלם במודל כמותי. ביחידה זו נחזור על משמעויות אלה ונעמיק בהן. נעסוק גם במשמעות השבר כמנה בין שלמים (מחלק שאינו 1 או 0) וכמספר על ישר המספרים.
כיתה ו׳ - כפל שברים פשוטים
תחומי דעת: מתמטיקהביחידה זו נעסוק בפעולת הכפל בשברים פשוטים. תתי הנושא בהם עוסקת היחידה הם: כפל שלם בשבר: כפל כחיבור חוזר וחלק של כמות, כפל של שלם במספר מעורב, כפל שבר בשבר, כפל של מספר מעורב במספר מעורב. במהלך הלמידה נעסוק במקביל גם במשמעות פעולת הכפל ונציג פעילויות המזמנות פיתוח תובנה מספרית: קשר בין גורמים למכפלה, השוואת תרגילים ללא חישוב מדויק, אומדן ועוד.
חילוק שברים
תחומי דעת: מתמטיקההתלמידים יבינו את משמעות החילוק בשבר, התלמידים יכירו דרכים שונות לחילוק שברים, יבינו אותן ויבצעו את פעולת החילוק בדרך היעילה ביותר (לא בהכרח בדרך הפורמלית).
الصف الخامس - الادراك العددي
مجالات المعرفة: رياضيّاتوحدة الادراك العددي للصف الخامس تشمل 5 دروس . في الدرسين الأول والثاني نعمل بأعداد كبيرة (طبيعية) من خلال التشديد على عمليتي الضرب والقسمة، وفي الدروس الثلاثة الباقية تعمل بالكسور: جمع وطرح، مقارنة وتمييز . في جميع الدروس مطلوب من التلاميذ أن يستعملوا الإدراك العددي والتركيز عليه في حل المهام .
الصف السادس - قسمة كسور
مجالات المعرفة: رياضيّاتتشمل الوحدة التعليمية التي أمامكم 4 دروس: في كل درس اقتراحين يشملان افتتاحية، سير وإجمال. من المهم أن نستمر ونتدرب بين الدروس.
أنْ يفهم التلاميذ معنى القسمة على كسر، أن يتعرّف التلاميذ على طرائق مختلفة لقسمة الكسور، يفهموها وينفّذوا عملية القسمة بالطريقة الأنجع (ليس إلزاميا بالطريقة الرسميّة)