בשיעור זה נמדוד אורכים ביחידות מידה של סנטימטר, בהמשך לנלמד בכיתה א'. נעסוק בסנטימטר ונגיע למסקנה שיש צורך ביחידת מידה גדולה יותר למדידת עצמים ארוכים יותר. מסקנה זאת תוביל להכרת המטר. לאורך השיעור נבצע מדידות בשתי יחידות המידה הללו, ונבין באיזו יחידה כדאי למדוד כל דבר. אורכים ארוכים יותר נעדיף למדוד במטר ולא בסנטימטר.
בשיעור נשלב מדידות אורך של חפצים מוכרים וזמינים כמו אורכים של קירות בחדר, גובה שולחן ומידות מחברת.
מדידות שטחים והיקפים
לפניכם מוצעות מגוון פעילויות בנושא: מדידות שטחים והיקפים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
כיתה ה - שטח משולש
תחומי דעת: מתמטיקהיחידת הוראה זאת ממוקדת בחישוב שטח משולש תוך התייחסות לשלושת סוגי המשולשים: משולשים חדי ־זוויות, משולשים ישרי־זווית ומשולשים קהי־זווית.
היחידה מתחילה במציאת שטחים באמצעות מלבן חוסם משולש במשולשים חדי־זוויות ובמשולשים ישרי־זווית.
ממשיכה בהכרות עם גובה בשלושת סוגי המשולשים ובשלב הבא מקשרת בין הגובה, המלבן החוסם ונוסחת החישוב. השיעור האחרון מתרגל את כל מה שנלמד, מרחיב ומעמיק בנושא.
כיתה ב - מדידות אורך ושטח
תחומי דעת: מתמטיקהיחידת מדידות לכיתה ב עוסקת בתכנים הבאים:
- מציאת היקף של צורות באמצעות ספירת יחידות אורך
- חישוב היקף מלבן ושטח מלבן ביחידות מידה שרירותיות או מוסכמות (סנטימטר ומטר)
- היכרות עם מושג השטח
- השוואת ישירה של שטחים
- מדידת שטחים באמצעות כיסוי או פירוק
- שימוש ביחידות מידה שרירותיות למדידת שטח
- שימוש ביחידת המידה המוסכמת סנטימטר רָבוע (סמ"ר)