זוויות סימון, מדידה ומיון
זוויות – כיתה ז' דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז'):
1. סימון זוויות – מומלץ להציג בהדרגתיות את דרכי הסימון של הזוויות:
באמצעות אות לטינית גדולה אחת המסמלת את קודקוד הזווית (B ∢);
באמצעות 3 אותיות לטיניות גדולות (ABC ∢);
באמצעות אות לטינית גדולה עם מספור קטן לצידה (B2∢);
או באמצעות אות יוונית (β).
2. שתי הקרניים קובעות שתי זוויות. נהוג לסמן את הזווית שאליה מתכוונים. בדרך כלל דנים בזווית הקטנה מבין השתיים. אחרת, יש לציין זאת במפורש.
3. לימוד מושגים – זוויות חדה, זווית שטוחה וזווית קהה:
זווית חדה היא זווית הקטנה מזווית ישרה;
זווית שטוחה היא זווית שבה שתי הקרניים מונחות על אותו ישר במגמה הפוכה;
זווית קהה היא זווית הגדולה מזווית ישרה וקטנה מזווית שטוחה.
4. ההיכרות עם זוויות שוות והשוואת זוויות תיעשה באמצעות סרטוט, גזירה, העתקה וקיפול של זוויות, כמו גם הנחת זווית על גבי זווית לשם השוואה בין גודלן ובניית זווית בגודל נתון (למשל בסרטוט משולש).
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}