בשנת הלימודים תשע"ד, יצא לאור הספר "ללמוד וללמד אנליזה – ספר מתמטי-דידקטי למורה", בשיתוף פעולה של מנהלת מל"מ, משרד החינוך והמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון.
הספר "ללמוד וללמד אנליזה" נכתב עבור מורים המלמדים אנליזה בחטיבה העליונה, ברמות הלימוד השונות. הוא מיועד הן למורים העושים את צעדיהם הראשונים בהוראת אנליזה, והן לבעלי ניסיון בהוראת נושא זה, ובכך ייחודו. ספר זה נכתב ככלי-עזר למורה, שישרת אותו לצד כל ספר לימוד באנליזה שיבחר על-ידי בית הספר, וללא תלות בתכנית הלימודים הנהוגה בזמן נתון.
מורי-מורים במסגרות שונות של התפתחות מקצועית למורים, יכולים למצוא בספר זה שפע רעיונות לסדנאות מרתקות למורים, שמטרתן ביסוס הידע המתמטי והדידקטי בתחום האנליזה.
בין היתר תוכלו למצוא בספר:
- הרחבה בנושאים שמעבר לתכנית הלימודים;
- העמקה בתכנים הכלולים בתכנית הלימודים, מעבר לנדרש להוראה השוטפת;
- שפע של פעילויות ליישום בכיתה, כגון:
- דגמים שונים של שאלות מחדדות הבנה
- פעילויות המעוררות את הצורך במושגים חדשים
- רצפי הוראה הבנויים על הצמחת בעיות מתוך בעיות אחרות
- פעילויות הנוגעות בטעויות אופייניות של תלמידים
- משחקים ואמצעי המחשה
- פעילויות המיועדות ללמידה בסביבת ממוחשבת
סדר הקריאה של הפרקים אינו מחייב, אך מומלץ מאוד לקרוא תחילה את המבוא לספר, המציג את הרציונל לכתיבת הספר ואת שיקולי המחברים בכתיבת התכנים המשולבים בספר.