דלג אל

שינויי אקלים

שינויי אקלים

משבר האקלים הוא מונח המשמש לתיאור ההשלכות של שינויי האקלים ושל התחממות כדור הארץ. המונח נועד להמחיש את דחיפות הצורך לטפל בנושא שינוי האקלים ואת ההנחה שכבר בעתיד הנראה לעין תחול הסלמה חמורה במקרים של מזג אוויר קיצוני, אם הכלכלה עולמית תמשיך כמנהגה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מבוא לשינוי אקלים לחטיבת הביניים חלק א'
מבוא לשינוי אקלים לחטיבת הביניים חלק א'
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

הדוח השישי של הפנל הבין־ממשלתי לשינוי אקלים ‎(IPCC)‎ אינו משאיר מקום לספק - שינוי אקלים הם כאן ועכשיו והם נגרמים בעקבות פעילות האדם, בעיקר בשל שרפה של דלקי מאובנים. מאז המהפכה התעשייתית התחמם כדור הארץ בכ־1.1 מעלות צלזיוס. ההשפעות מורגשות היטב מסביב לעולם, אם בגלי חום קטלניים בשרפות חורש משתוללות ואם בהצפות המותירות אחריהן הרס ונזק רב. ככל שהטמפרטורה הממוצעת העולמית תעלה, כך גם יקצינו ויתרבו אירועים קיצוניים מסוג זה. חייבים לפעול מיידית כדי לבלום את המשך ההתחממות ולהתמודד עם ההתחממות הקיימת. הפתרונות רבים ומגיעים ממגוון תחומי דעת - כלכלה, חברה, מדע, מדיניות ועוד. חינוך אקלימי הוא חלק חיוני במאמץ זה. תלמידינו יוצאים מהכיתות למשפחה, לחברים ולקהילה, ושם הם יכולים להיות סוכני שינוי ומקור מידע. לכן חשוב מאוד לצייד אותם בידע ובכלים להבין את בעיית שינוי אקלים וגם את דרכי הפעולה לפתרון הבעיה.

מבוא לשינוי אקלים לחטיבת הביניים - חלק ב'
מבוא לשינוי אקלים לחטיבת הביניים - חלק ב'
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

חלק א' של היחידה העוסקת בשינוי אקלים דן בשאלה מה זה אקלים, כיצד אנו יודעים שהוא משתנה ומה הן ההשלכות של שינוי אקלים על האדם והטבע.
חלק ב' מקנה בסיס מדעי להבנת הגורמים של שינוי אקלים וגם מציג דרכי התמודדות שונות.

חזרה לראש הדף

שינויי אקלים - אוגדן למורה

שינויי אקלים - אוגדן למורה

שינויי אקלים כנושא רב תחומי להוראת מדעים בחטיבת הביניים

חזרה לראש הדף

"סוף העולם": סדרת רשת חדשה ומקורית

"סוף העולם": סדרת רשת חדשה ומקורית

"סוף העולם" או: "איך נשגשג במאה ה-21" היא סדרת רשת חדשה ומקורית בהפקת מרכז השל לקיימות המציגה את האתגרים העומדים בפני האנושות בהקשר של משבר האקלים וקצת מעבר אליו.
הסדרה מציגה את הנושא באופן שונה ומקורי במטרה לעורר עניין ולאפשר לצופה להכיל את המידע המורכב באופן קליל יותר ואפילו הומוריסטי.
כל פרק מוצג על ידי ידוען אחר ועוסק במישור אחר של המשבר – הכלכלה, הטכנולוגיה, המצב הכללי, למה קשה לנו לפעול? והמושג 'נחלת הכלל'.

לכל פרק מתלווים סרטונים קצרים בהובלתה של השחקנית רננה רז, אשר מצגים מגוון פתרונות אפשריים להתמודדות עם הדילמות שהוצגו בפרק וכן חומרי העשרה מקצועיים התומכים בעובדות המוצגות בו.

מה עושים עם זה? טוב ששאלתם.
הסדרה נועדה להנגיש את נושא משבר האקלים לקהלים חדשים ורחבים ולהוות מעין "רגל בדלת" לתחום הבוער הזה.
היא אינה מתיימרת להציג את כלל הפתרונות הקיימים אלא להראות שיש עדיין מה לעשות ויש לעשותו באופן מיידי.

הסדרה מתאימה לצפיה אישית או כחלק מפעילות הסברה, הן עבור מבוגרים והן עבור קהל צעיר – כולל כמערכי שיעור בבתי הספר (מומלצת לגילאי 15 ומעלה).

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מדען – אלברט איינשטיין - Albert Einstein
אלברט איינשטיין היה פיזיקאי יהודי יליד גרמניה, מגדולי המדענים בכל הזמנים. איינשטיין נחשב לגדול התאורטיקנים, לצד אייזק ניוטון, אבי המכניקה הקלסית. שמו הפך מיל...
אבולוציה
תהליכים אבולוציוניים משפיעים על שכיחות של תכונות המאפיינות את המין ועל מגוון המינים
מדענית – רוזלינד פרנקלין - Rosalind Elsie Franklin
ד"ר רוזלינד פרנקלין, מדענית יהודייה-אנגלייה, למדה כימיה פיזיקלית והתמחתה בקריסטלוגרפיה. פרנקלין עסקה בחקר מבנה הפחם, במבנה ה-DNA ובחקר המבנה של נגיפים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.