דלג אל

איך אתם אומרים: סוללה או בטרייה? – מיוחד לשבוע העברית תשע"ט

איך אתם אומרים: סוללה או בטרייה? – מיוחד לשבוע העברית תשע"ט

הרעיון שלי

ירעם נתניהו, יועץ לשון, מרצה ללשון במכללת לפישיץ וכותב ומפתח במט"ח. יזם שיתוף פעולה מיוחד למען העלאת קרנה של השפה העברית. כריך או סנדוויץ' רוכסן או ריצ'רץ'? באיזו מילה תעדיפו להשתמש ומתי? לכבוד יום השפה העברית ירעם, בשיתוף פעולה עם מט"ח ועם קניוני עופר הציבו שלטים העוסקים בשפה העברית. תחת הכותרת "מלחמת המילים" הופיעו מילים לועזיות לצד החלופות העבריות שלהן. את השילוט ליוותה גם פעילות לבתי הספר. מטרתם היתה העלאת המודעוּת לחלופות העבריות הקיימות, וחיזוק השפה העברית. בפעילות התלמידים התבקשו לבחור מתי הם משתמשים במילים לועזיות ומתי הם משתמשים במילים בשפה העברית. בנוסף היה עליהם לנחש מאיזו שפה חדרו המילים הלועזיות אל השפה העברית ולעמוד על ההבדלים הקיימים בין מילים נרדפות בשפה העברית. הפעילות פורסמה לראשונה באתר של ירעם נתניהו : לשוניאדה

קובץ הפעילות למורה | קובץ הפעילות לתלמיד
בטרייה או סוללה | סנדוויץ' או כריך | שאלטר או מפסק | אוקיי או בסדר | ריצ'רץ' או רוכסן | קונדישנר או מרכך שיער | פרוזדור או מסדרון | ליפסטיק או אודם | טיקט או תווית

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חג התקציר
בכיתתה של נועה בן חמו בבית הספר אורט רוגוזין מגדל העמק סיימו ללמוד את נושא כתיבת הסיכום סמוך לחג השבועות.  ברוח חג הקציר החליטה נועה לתרגל את עקרונות כתיבת ה...
מונית הכסף
לקראת יום ירושלים הכינה נועה בן חמו לתלמידיה בכיתה ח שיעור חוויתי במיוחד בהשראת "מונית הכסף". התלמידים תרגלו נושאים בלשון לצד לימוד על אתרים בירושלים הקשורים...
מלחמת השפות
מי רוצה לחזור אחורה בזמן? נועה בן חמו, מורה ללשון בבית הספר כפר הנוער ויצ"ו "ניר העמק" שבעפולה, העניקה לתלמידיה הרפתקה לשונית בחדר בריחה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.