מפגש עם ספר - קוראים ונהנים, חינוך לשוני
מפגש עם ספר מזמן חוויה ספרותית והנאה רגשית. המגמה היא לעורר בתלמידים רצון לקרוא עוד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
הסיפור: "ליבי או: מה קרה לאיש עם הכלב?"
תחומי דעת: עברית: חינוך לשוניהיחידה מלווה את הקריאה המשותפת בספר "ליבי" דרך שיח כיתתי ובאמצעות פעילות הבעה אישית ויצירתית. לאורך היחידה התלמידים כותבים ב"מחברת פעלתנית" מנייר או על גבי "מצגת פעלתנית" במחשב, כאשר כל שיעור מוסיף נדבך נוסף למחברת או למצגת בהתייחס לתכנים העולים מן הקריאה בספר.
הספר "ליבי" מנוקד ומחולק לפרקים קצרים ומתאים לתלמידים בכיתות ג'-ד'. המורים יכולים להקריא אותו בפני תלמידיהם בהמשכים וגם התלמידים יכולים ליהנות מקריאה עצמית בספר ולחוות חוויית הצלחה. אפשר לחלק לכל תלמיד את הספר או שבידי המורה יהיה עותק אחד.
ילדי המסילה - אדית נסביט
תחומי דעת: עברית: חינוך לשוניהיחידה מלווה את הקריאה המשותפת בספר "ילדי המסילה" מאת אדית נסביט, דרך שיח כיתתי ובאמצעות פעילות הבעה אישית ויצירתית.
לאורך היחידה התלמידים "פותחים דלתות" לעולמות חדשים של חקר, ולצד זאת יוצרים "פתקי חוסן" המתארים דרכי התמודדות של הגיבורים, כאשר כל שיעור מוסיף נדבך בהתייחס לתכנים העולים מן הקריאה בספר. המהלך מדגים כיצד הבנת המצבים וניתוח דרכי ההתמודדות של הדמויות בסיפור יכולים לסייע לתלמידים בהתמודדות עם מצבים מורכבים בחייהם. דרך הוראה זו מציעה קריאה בספר ככלי לפיתוח חוסן רגשי.
שמחת הקריאה לכיתות א'-ג' - קריאה דיאלוגית-שיתופית של ספר בכיתה
תחומי דעת: עברית: חינוך לשונימחולל ההוראה של שמחת הקריאה שלפניכם מעמיד את הספר במרכז הלמידה ומציע מערך מגוון של שיעורים לקריאה דיאלוגית בכיתה. כל שיעור מתווה מהלך שילווה את הקריאה בהתאם לאורכו של הספר ולמשך קריאתו בכיתה. אפשר לבחור בשיעור אחד או יותר לליווי תהליך הקריאה בהתאם לסיפור ולמטרות ההוראה.
שמחת הקריאה לכיתות ד'-ו' - קריאה דיאלוגית-שיתופית של ספר בכיתה
תחומי דעת: עברית: חינוך לשונימחולל ההוראה של שמחת הקריאה שלפניכם מעמיד את הספר במרכז הלמידה ומציע מערך מגוון של שיעורים לקריאה דיאלוגית בכיתה. כל שיעור מתווה מהלך שילווה את הקריאה בהתאם לאורכו של הספר ולמשך קריאתו בכיתה. אפשר לבחור בשיעור אחד או יותר לליווי תהליך הקריאה בהתאם לסיפור ולמטרות ההוראה.