התלמידים יקראו את הכּרזה ויעמדו על משמעותה של העברית בחיי האומה על פי השקפת עולמו של בן-גוריון.
> לכרזה
יחידה זו היא אסופה של חומרים רציניים והומוריסטיים המתארים את העברית המתפתחת והשימוש בה בהקשרים חברתיים-תקשורתיים, מקוּם המדינה ועד ימינו.
יחידה זו עוסקת בחיים נחמן ביאליק כמחדש השפה העברית וכיוצר.
בפתח היחידה יכירו התלמידים את תולדות חייו של ביאליק וילמדו על פעילותו המגוונת והענפה. בהמשך ילמדו על דרכו כמחדש מילים בשפה ויאזינו לריאיון (דמיוני) של עיתונאית מהתקופה עם ביאליק. במהלך הלימוד ביחידה יכירו התלמידים את ביאליק כיוצר צעיר בתחילת דרכו וייחשפו לשירים ולסיפורים שכתב. הלימוד ביחידה ייעשה באמצעות צפייה בסרטונים, קריאת טקסטים והתבוננות בתצלומים, ובאמצעים חווייתיים ויצירתיים, כמו חידון, משחק ויצירה.
התלמידים יקראו את הכּרזה ויעמדו על משמעותה של העברית בחיי האומה על פי השקפת עולמו של בן-גוריון.
> לכרזה
התלמידים ייכנסו לאתר האקדמיה ללשון העברית, המוסד העליון למדע הלשון העברית שנוסד ב-1953. התלמידים יסבירו מה למדו על תפקיד האקדמיה ועל העברית בעקבות החשיפה לאתר. כדאי לשאול את התלמידים אם ימשיכו לגלוש באתר זה.
התלמידים יקראו בקול את המילים ויסמנו את המוכרות.
התלמידים יבחרו את המילה האהובה וינמקו למה.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.