לפניכם חומרי הוראה, אשר בעזרתם תוכלו להעשיר את ההוראה בכיתתכם. חומרי ההוראה משמשים כדגמים להוראת רכיבים מתוך תוכנית הלימודים ומדגימים אפשרויות מגוונות להשגת יעדי החינוך הלשוני.
בכל החומרים המובאים כאן מודגמים מהלכים ושיקולי דעת בהוראת החינוך הלשוני, תוך שמירה על העקרונות הבאים:
הוראת שפה בהקשר תמטי; הוראה מכוונת מטרה; יחסי גומלין בין מטרות השפה; הוראת הידע הלשוני; מענה לשונות; שילוב התקשוב.
יחידות הוראה
יחידות הוראה מתוקשבות - מחולל הוראה, כיתות ב-ו
היחידות במחולל ההוראה מאפשרות מימוש איכותי של תוכנית הלימודים בחינוך הלשוני באמצעות חומרי למידה עשירים ומהלכים דידקטיים מגוונים. המורים יכולים לבחור מתוך היחידות את מהלך ההוראה המתאים לכיתתם, להרחיב ולשנות אותו כפי הבנתם.
היחידות במחולל ההוראה מכוונות לטיפוח ארבע מיומנויות השפה (קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה), לביסוס הידע הלשוני, להרחבת ידע וערכים, ולקידום מיומנויות לומד תוך שימת דגש על חווית למידה מהנה ומשמעותית ועל התאמה לשונות בכיתה.
השיעורים שתיצרו יוצגו באזור האישי במרחב הפדגוגי. בכל עת תוכלו לערוך את השיעור, לשתף אותו עם מורים אחרים וליצור שיעורים נוספים.
מורים יקרים, היכנסו ליחידות המתאימות לכם ו'תפרו' לעצמכם שיעורים לפי מידות התלמידים שלכם.
שמחת הקריאה לכיתות א'-ג' - קריאה דיאלוגית-שיתופית של ספר בכיתה
- כיתה: א',ב',ג'
- נושא מרכזי: עידוד קריאה
מחולל ההוראה של שמחת הקריאה שלפניכם מעמיד את הספר במרכז הלמידה ומציע מערך מגוון של שיעורים לקריאה דיאלוגית בכיתה. כל שיעור מתווה מהלך שילווה את הקריאה בהתאם לאורכו של הספר ולמשך קריאתו בכיתה. אפשר לבחור בשיעור אחד או יותר לליווי תהליך הקריאה בהתאם לסיפור ולמטרות ההוראה.
התבוננות בטבע יחד עם המשוררת חיה שנהב
- כיתה: ב'
- נושא מרכזי: קריאה והבנה של יצירות ספרות
היחידה תתמקד בשתיים מיצירותיה של חיה שנהב – "עכביש ארוך רגליים" ו"פרת משה רבנו". שני שירים אלו עוסקים בהתבוננות ביצורים קטנים, בהתפעלות מהם ובתחושות שהם והתנהגותם מעוררים בנו. מטרת היחידה היא לקרב את הילדים אל הטבע, לגרות את סקרנותם, לעודד אותם ליהנות מהרגע ולפתח את יכולת ההתבוננות והגילוי שלהם. כל זאת לצד טיפוח אהבת הספרות, טיפוח הכישורים האורייניים בקריאה, הבעה בכתב, הרחבת יכולות השיח ואוצר המילים.
כאן גרים בכיף החתולים
- כיתה: ג'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
- כיתה: ג'
- נושא מרכזי: קריאה והבנה של יצירות ספרות
במהלך היחידה התלמידים ירכשו ידע מקיף על חתולים. הם ילמדו עובדות על חתולים, יכירו גזעים שונים וילמדו מי דואג לחתולי הבית והרחוב. הלמידה ביחידה תיעשה באמצעות קריאת טקסטים מידעיים וספרותיים וצפייה בסרטונים וראיונות, שמהם ידלו התלמידים מידע וישאלו שאלות סקרניות. תוך כדי כך התלמידים יעשירו את אוצר המילים שלהם, יתרגלו את השיח הדבור, ילמדו מיומנויות השוואה ויקדמו את שטף הקריאה. לסיכום היחידה התלמידים יפיקו תוצר מסכם הקורא לדאגה ולגילוי אחריות כלפי בעלי החיים והסביבה.
בקול ובתנועה - תקשורת אצל בעלי חיים
- כיתה: ג'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
היחידה בקול ובתנועה עוסקת בתקשורת אצל בעלי חיים, נושא המעורר עניין אצל ילדים רבים ובאמצעותו יוכלו לקדם את הכישורים האורייניים שלהם. ביחידה מוצעת התנסות בלמידה של מיומנויות קריאה פעילה ועידוד לחשיבה ולהתבוננות רפלקטיבית. ביחידה מוצגים טקסטים מידעיים וסיפוריים. התלמידים מתנסים בהאזנה, בדיבור ובכתיבה ולומדים לבד ובקבוצות במגוון כלים דיגיטליים.
ג׳נג׳י
- כיתה: ג',ד'
- נושא מרכזי: קריאה והבנה של יצירות ספרות
היחידה עוסקת בלמידת השיר "ג'ינג'י" מאת מרים ילן-שטקליס. השיר הוא יצירה מתוך מעגל הליבה בתוכנית הלימודים לכיתות ג'-ד'. במהלך היחידה התלמידים ייחשפו בהדרגה לעולמו הפנימי של הדובר בשיר שמשתף במצוקתו ובדרך ההתמודדות עימה. בשיעורים נעשה שימוש בידע לשוני, בפעילויות יצירתיות ובאמפתיה כדי להבין את עולמו של הגיבור ולהתחבר לעולם הילדים. בד בבד מתרגלים שטף קריאה וכתיבה אישית ומקדמים את השיח הדבור ואת אוצר המילים הרגשי. השיעורים 3-1 ביחידה עוסקים ביצירה וברבדיה הגלויים והסמויים ואילו שיעורים 5-4 מרחיבים ועוסקים ביוצרת ובעידוד קריאה.
הסיפור: "ליבי או: מה קרה לאיש עם הכלב?"
- כיתה: ג',ד'
- נושא מרכזי: עידוד קריאה
היחידה מלווה את הקריאה המשותפת בספר "ליבי" דרך שיח כיתתי ובאמצעות פעילות הבעה אישית ויצירתית. לאורך היחידה התלמידים כותבים ב"מחברת פעלתנית" מנייר או על גבי "מצגת פעלתנית" במחשב, כאשר כל שיעור מוסיף נדבך נוסף למחברת או למצגת בהתייחס לתכנים העולים מן הקריאה בספר.
הספר "ליבי" מנוקד ומחולק לפרקים קצרים ומתאים לתלמידים בכיתות ג'-ד'. המורים יכולים להקריא אותו בפני תלמידיהם בהמשכים וגם התלמידים יכולים ליהנות מקריאה עצמית בספר ולחוות חוויית הצלחה. אפשר לחלק לכל תלמיד את הספר או שבידי המורה יהיה עותק אחד.
העברית המתחדשת חלק א': כיצד התעוררה העברית מחדש?
- כיתה: ד'
- נושא מרכזי: פיתוח המודעות הלשונית ואהבת השפה העברית
אחרי שנים ארוכות של שהייה בגולה חדלה העברית להיות שפה חיה ונושמת. לפני כמאה שנים העברית נדמה שהתעוררה מתרדמה עמוקה ושבה להיות מדוברת. בחלק א' של יחידה "העברית המתחדשת" יעסקו הילדים בהיסטוריה של התחדשות השפה העברית, דרך היכרות עם דמותו של אליעזר בן-יהודה ובני משפחתו ועם בית הספר העברי הראשון בית ספר חביב. הלמידה ביחידה תיעשה באמצעות קריאת טקסטים מידעיים וסיפוריים, צפייה בסרטונים והאזנה להֶסְכֵּת (פודקאסט) ותשלב פעילויות משחקיות ויצירתיות. מומלץ ללמד יחידה זו לקראת יום העברית שמצוין בכ"א בטבת (בחודש ינואר).
העברית המתחדשת חלק ב': חוקרים את העברית שלנו
- כיתה: ד'
- נושא מרכזי: פיתוח המודעות הלשונית ואהבת השפה העברית
בחלק ב' של היחידה "העברית המתחדשת" יחקרו הילדים את העברית בעצמם וירחיבו את הידע המטא-לשוני שלהם. בחלק הראשון יתבוננו במבנה המילים, יתנסו ביצירת מילים חדשות ויחקרו את חוקי השפה. בחלק השני העוסק במשלבי השפה יכירו הילדים את מאפייני המשלבים השונים (משלב גבוה, בינוני יום-יומי, וסלנג) ואת השימוש בהם לפי ההקשר ושותפי השיח. נסיים את היחידה בפעילות משחקית החוגגת את העברית. מומלץ לקיימהּ ביום העברית שחל ביום כ"א טבת (במהלך חודש ינואר).
איך משחקים?
- כיתה: ד'
- נושא מרכזי: פיתוח יכולת הכתיבה וההבעה בכתב
במהלך היחידה התלמידים יאזינו לתיאור של משחק, יקראו טקסטים של הוראות למשחקים שכתבו מומחים, וינסחו תבחינים להערכת הוראות למשחק – כל אלה לקראת כתיבת הוראות בעצמם. בנוסף, התלמידים יגבשו כללים למשחק הוגן ויתנסו במשחק בפועל על פי הוראות שכתבו, וכך יוכלו לבחון את ההוראות ואת מידת הבהירות שלהן. התוצר הסופי של היחידה יכול להפוך לאוגדן משחקים של תלמידי הכיתה.
שומרים על העולם - "עצי החיים"
- כיתה: ד'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
היחידה "שומרים על העולם" חושפת את התלמידים באופן חווייתי ליערות הגשם, לחשיבותם ולבעייתיות שבכריתתם.
היחידה מורכבת מחמישה שיעורים שבמהלכם התלמידים קוראים טקסט עיקרי וטקסט נלווה ולומדים על יערות הגשם בעזרת סרטונים, מפות וגרפים. במקביל הם בוחנים את מידת ההיכרות שלהם עם מילים, מעמיקים את הידע עליהן, ומרחיבים את ארגז הכלים האורייני שלהם לשם שיפור תהליכי למידה עצמאיים. במהלך היחידה התלמידים הם לומדים פעילים ומתנסים גם בהעלאת פתרונות לבעיות המוצגות בפניהם. היחידה שמה דגש על הסביבה העולמית, אך לבסוף מתייחסת גם לסביבה המקומית וליכולת של התלמידים עצמם להשפיע עליה.
שמחת הקריאה לכיתות ד'-ו' - קריאה דיאלוגית-שיתופית של ספר בכיתה
- כיתה: ד',ה',ו'
- נושא מרכזי: עידוד קריאה
מחולל ההוראה של שמחת הקריאה שלפניכם מעמיד את הספר במרכז הלמידה ומציע מערך מגוון של שיעורים לקריאה דיאלוגית בכיתה. כל שיעור מתווה מהלך שילווה את הקריאה בהתאם לאורכו של הספר ולמשך קריאתו בכיתה. אפשר לבחור בשיעור אחד או יותר לליווי תהליך הקריאה בהתאם לסיפור ולמטרות ההוראה.
ממטרד למשאב- מציאת פתרונות יצירתיים לבעיות גדולות
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
ביחידה יגלו התלמידים כיצד אפשר לצמוח ולשגשג באמצעות פתרון יצירתי, בעזרת הדוגמה של "הר השינוי הגדול" – אתר הפסולת חירייה. הילדים ילמדו באמצעות מגוון מקורות מידע (טקסט מידע ארוך, טקסטים דיגיטליים, סרטונים והסכת), על הפיכתו של אתר הפסולת ממטרד – הר זבל ענק בליבה של המדינה – למשאב: פארק מִחזור מזמין ויפהפה. חלקה הראשון של היחידה עוסק בשינוי שעבר אתר הפסולת ובתהליך הרחבת הידע של התלמידים. חלקה השני מוקדש ליישום הנלמד באמצעות קידום מיזם סביבתי במרחב הקרוב, מתוך פיתוח מיומנויות של עבודה בקבוצה והבעה בכתב.
כיכר העצב וכיכר השמחה- סיפור מאת נורית זרחי
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: קריאה והבנה של יצירות ספרות
היחידה עוסקת בסיפור "כיכר השמחה וכיכר העצב" מאת נורית זרחי. הסיפור הוא יצירה מתוך המעגל השני בתוכנית הלימודים לכיתות ה'-ו'. דרך הסיפור הקורא לומד על תהליך הקליטה של הגיבורה ויכול לחוש ולהבין את הקשיים שעימם היא מתמודדת ואת הפתרונות שהיא מוצאת לעצמה. השיעורים ביחידה מזמנים היכרות מעמיקה עם היצירה בעזרת המעבר בין הרובד הגלוי והסמוי, הכרה של מוטיבים ספרותיים המלווים אותה ופעילויות שמטרתן לעורר אמפתיה כלפי הגיבורה והבנה של עולמה הפנימי. בד בבד התלמידים מתרגלים שטף קריאה והבעה בכתב ומקדמים את השיח הדבור, את הידע הלשוני ובפרט את אוצר המילים הרגשי. שיעורים 3-1 עוסקים ביצירה עצמה ושיעורים 5-4 מאפשרים פרשנות ויישום הנלמד באמצעות כתיבה אישית והכנת הצגה בקבוצה.
המכבייה
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: הרחבת הדעת וההשכלה
ביחידה זו התלמידים יכירו את המכבייה כאירוע הספורט היהודי הגדול בעולם. הם יעסקו בתולדותיה ומטרותיה, יחקרו את ענפי הספורט השונים ויכירו סיפורים אישיים של ספורטאים ישראלים בולטים שהשתתפו בה. התלמידים ייחשפו לטקסטים מידעיים, ראיונות, סרטונים וסמלילים, ודרכם ילמדו אודות המכבייה והערכים שהיא מקדמת. הלמידה ביחידה מגוונת וכוללת פעילויות בזוגות ובקבוצות, ומערבת קריאה, שיח וכתיבה ואף התנסות בהכנת מצגת והצגתה. מהלך השיעורים בנוי מהלאומי לאישי – מתחילים בעיסוק במכבייה כאירוע לאומי, עוברים להיכרות עם ענפי ספורט וספורטאים מצטיינים, ומסיימים בחיבור האישי של כל אחד עם ספורט בכלל והמכבייה בפרט.
מבצע שלמה
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: הבנת הנקרא בטקסטים מודפסים ובטקסטים דיגיטליים
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: הרחבת הדעת וההשכלה
ביחידה שלפניכם התלמידים ילמדו אודות מבצע שלמה, המבצע שבו עלו לישראל כ-14,500 בני קהילת ביתא ישראל (יהודי אתיופיה) בשנת 1991. היחידה עוסקת בסיפור המבצע הייחודי דרך קריאה, האזנה, צפייה, שיח, דיון וכתיבה. באמצעות קריאת סיפורים אישיים והתנסות בתכנון המבצע, באים לידי ביטוי הכמיהה של קהילת ביתא ישראל לארץ ישראל, והאחריות של מדינת ישראל לדאוג לכל היהודים ברחבי העולם.
היחידה כוללת טקסטים סיפוריים ומידעיים, כתבות, סרטונים, צילומים ועוד, והיא מקדמת את מיומנויות השפה בדרכי למידה מגוונות ומזמנת הוראה דיפרנציאלית.
ח.נ. ביאליק - סופר, משורר ומחייה העברית
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: פיתוח המודעות הלשונית ואהבת השפה העברית
יחידה זו עוסקת בחיים נחמן ביאליק כמחדש השפה העברית וכיוצר.
בפתח היחידה יכירו התלמידים את תולדות חייו של ביאליק וילמדו על פעילותו המגוונת והענפה. בהמשך ילמדו על דרכו כמחדש מילים בשפה ויאזינו לריאיון (דמיוני) של עיתונאית מהתקופה עם ביאליק. במהלך הלימוד ביחידה יכירו התלמידים את ביאליק כיוצר צעיר בתחילת דרכו וייחשפו לשירים ולסיפורים שכתב. הלימוד ביחידה ייעשה באמצעות צפייה בסרטונים, קריאת טקסטים והתבוננות בתצלומים, ובאמצעים חווייתיים ויצירתיים, כמו חידון, משחק ויצירה.
ילדי המסילה - אדית נסביט
- כיתה: ה',ו'
- נושא מרכזי: עידוד קריאה
היחידה מלווה את הקריאה המשותפת בספר "ילדי המסילה" מאת אדית נסביט, דרך שיח כיתתי ובאמצעות פעילות הבעה אישית ויצירתית.
לאורך היחידה התלמידים "פותחים דלתות" לעולמות חדשים של חקר, ולצד זאת יוצרים "פתקי חוסן" המתארים דרכי התמודדות של הגיבורים, כאשר כל שיעור מוסיף נדבך בהתייחס לתכנים העולים מן הקריאה בספר. המהלך מדגים כיצד הבנת המצבים וניתוח דרכי ההתמודדות של הדמויות בסיפור יכולים לסייע לתלמידים בהתמודדות עם מצבים מורכבים בחייהם. דרך הוראה זו מציעה קריאה בספר ככלי לפיתוח חוסן רגשי.
יחידות הוראה לכיתות א-ב
- לְקַחְתֶּם אוֹ הִשְׁאַרְתֶּם? קִלְקַלְתֶּם! יחידה בנושא שמירה על ניקיון החוף והים – היחידה הראשונה
- לֹא מַאֲכִילִים אֶת חַיּוֹת הַבַּר (בנושא שמירה על הטבע) – היחידה השנייה
- לוֹמְדִים לְנַהֵל אֶת הַזְּמַן: יחידה בנושא הזמן משאב יקר – היחידה השלישית
- סִימָנֵי דֶּרֶךְ – הַרְפַּתְקָה בַּדֶּרֶךְ לַמְּסִבָּה: היחידה בנויה כמשחק לימוד – היחידה הרביעית
- סימני דרך - הרפתקה בדרך למסיבה
- מספרים סיפור בעקבות צפייה בסרטון
- דודי שמחה אוהב חיות - מערך ההוראה
- דודי שמחה אוהב חיות - פעילות אינטראקטיבית
- ואהבת לרעך כמוך
- שרים ביחד
- אהבת הלימוד
- שומרים על העולם
- ברוכים הבאים
- איזהו חכם
- משפחה
- חג הסיגד - מסע של געגועים
- מה נשתנה
- ל"ג בעומר
- שלושת הרגלים ועונות השנה
- התפייסות
- פעילות אינטראקטיבית "אנה טיכו - ציירת ירושלמית"
- טקסט מידע למורה - "אנה טיכו - ציירת ירושלמית"
- - מדריך למורה - "אנה טיכו - ציירת ירושלמית"
יחידות הוראה לכיתות ג-ד
- אֵיךְ מְשַׂחֲקִים? כותבים הוראות למשחקי חצר
- בילוי נעים – כותבים המלצות לבילוי
- במחשבה שנייה – משוב ולמידה בעקבות מבחן
- בקול ובתנועה – תקשורת בין בעלי חיים
- גדעון גיבור החיל – קוראים בספר שופטים
- העברית מתחדשת – מכירים דרכים ליצירת מילים בעברית
- התאמת בעלי חיים לסביבתם – מעיינים בספרי לימוד במדעים
- חברים טובים – פרק מתוך "פצפונת ואנטון" מאת אריך קסטנר
- חיים בחברה – עורכים דיון בכיתה
- יצאנו ממצרים – עיון בהגדה של פסח
- כאן בֵּיתי – מעיינים בספר מולדת, חברה ואזרחות
- להיות מיוחד – פרקים מתוך "ילד הכרובית" מאת יהונתן גפן
- עפיפונים – מכינים עפיפונים לפי הוראות
- שומרים על העולם – מרחיבים ומעמיקים את אוצר המילים
- שירת הטבע - קוראים שלושה שירים של לאה גולדברג
- אֵיךְ הַסָּלָמַנְדְּרָה מִתְגּוֹנֶנֶת מִפְּנֵי אוֹיְבִים? איך מחפשים ברשת?
- בשביל האופניים
- דורסי הלילה
- הנמר
- לומדים מן הטבע
- לילה טוב
- מה מיוחד בים המלח?
- למה לארנב זנב קצר?
- מפסטיבל לפסטיבל (למי שאינו מנוי לאופק מט"ח)
- פסטיבלים בעולם (למנויי אופק מט"ח)
- שיטפון
- וכל הכבוד לשר - פעילות אינטראקטיבית על משה ויהודית מוטיפיורי, מגדולי בוניה של ירושלים
- וכל הכבוד לשר - מדריך למורה
על מנת לטפח כישורי שפה ולקדם אותם בבית הספר היסודי ברוח הנחת היסוד הנ"ל, מוצעים
כאן דגמים אחדים לתכנון ההוראה. דגמים אלה מציעים למורים כלים לטיפוח קריאה מושכלת
של טקסטים מידעיים בתחומי דעת שונים ושל טקסטים סיפוריים. מטרת הדגמים לתמוך
בהוראה של אסטרטגיות קריאה שישמשו את התלמידים בעת קריאת טקסטים במקצועות
הנלמדים בבית הספר וכן בהקשרים חברתיים שונים. דגמים אלה גם נועדו לקדם את הישגי
התלמידים בחינוך לשוני בהתאם לנדרש בארץ ובעולם.
השאיפה היא שמורים בתחומי הדעת יישמו את המוצע בדגמים בעת המפגש של תלמידיהם
עם הטקסטים הלימודיים הנלמדים בבית הספר.
כל דגם כולל:
- טקסט מידעי או טקסט סיפורי
- מאפייני הטקסט וקישור לתכנית הלימודים בחינוך הלשוני
- הקשרים לימודיים אפשריים לעיסוק בטקסט
- הדגשים דידקטיים
- פעילויות מוצעות
- שאלות לתלמידים ותשובון למורים
- אסטרטגיות נדרשות - המלצות להוראה
- ממדי הבנה, הישגים נדרשים וציוני דרך
- מיפוי השאלות על פי ממדי הבנה
יחידות הוראה כיתות ה-ו
- אהבת אב – קוראים את הסיפור "האולר" מאת שלום עליכם
- איזו ארץ יפה! – מכינים דף מידע לקטע משביל ישראל
- דובים, חתולים וציפור – קוראים בקול משיריה של נורית זרחי
- ולתפארת מדינת ישראל – מכירים מדליקי משואות ביום העצמאות
- חבל על כל טיפה – כותבים סיכום על המצאות שקשורות למים
- חיים באי – קוראים את הספר "האי ברחוב הציפורים", מאת אורי אורלב
- חלון לים התיכון – מעיינים בספר גיאוגרפיה
- יום המשפחה – הצגת דברים בכיתה
- ממטרד למשאב – קוראים מידע על פארק המחזור חירייה
- צרכנות נבונה וחינוך לשוני
- דגם ההוראה על היצירה "הפרוטה" מאת ש"י עגנון
- סרטון הרצאה של ד"ר חנה שפירא הוראת ספרות בכיתה הדגמה באמצעות הסיפור "הפרוטה"
- צילום שיעור שבו עבודה בחברותות בכיתה ו', על הסיפור "הפרוטה"
- דף מלווה לצפייה בצילום השיעור בחברותות על הסיפור "הפרוטה"
- דגם הוראה על היצירה "כיכר השמחה וכיכר העצב" מאת נורית זרחי
- דגם הוראה על היצירה "מעשה בפ"א סופית" מאת נתן אלתרמן
- דגם ההוראה רשות הרבים ורשות היחיד
- דגם הוראה על דמותו של יאנוש קורצ'אק, עפ"י הספר "האיש שידע לאהוב ילדים", שכתב וצייר יצחק בלפר
- בעקבות "הבכור לבית אב"י" מאת דבורה עומר
בשנת תשע"ז התקיימה תוכנית "כחול לבן" לעידוד צרכנות ישראלית ולטיפוח גאווה לאומית באמצעות תחום החינוך הלשוני, כתוכנית פיילוט. מטרת התוכנית הייתה לחזק את מיומנויות כישורי השפה באמצעות תכני "כחול לבן", בדרך של למידה משמעותית ובשילוב ערכים.
בשנה זו נכתבו חומרי הוראה-למידה המתאימים לעולמם של הילדים ובהלימה לתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני.
חומרי ההוראה נמצאים כאן לרשותכם, כדי לאפשר לכם לבנות יחידת הוראה סביב הנושא החשוב הזה.