דלג אל

משימות ביצוע מבוקרות

חזרה

לפניכם דגמים למשימות הביצוע:
עיתון אישי, תוצר יצירתי, נייר עמדה, עיתון שיתופי ופודקאסט.
כל משימת ביצוע מורכבת מארבעה שלבים: היכרות, תכנון, טיוטה והגשה סופית.

חזרה לראש הדף

משימות אישיות

עיתון אישי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי הוא עיתון מקוון בסגנון אתר חדשות.

תוצר יצירתי

תוצר חזותי

התוצר היצירתי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי היצירתי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים יצירתיים כגון פסל תלת ממדי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מקטלוג מוזיאלי שבו יציגו את היצירה, את הנושא שהיצירה מתייחסת אליו (ופרשנות אישית על הנושא) וכיצד היצירה משקפת ומתקשרת לנושא הנדון. משימת התוצר היצירתי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר היצירתי.

חזרה לראש הדף

משימות שיתופיות

נייר עמדה

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מסמך המציג עמדה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. זוהי עבודה בזוג, שבה שני חברי הצוות יציגו יחד נושא, סוגיה או דילמה. כל אחד בנפרד יגבש ויציג את עמדתו, פרשנות על נושא, סוגיה או דילמה, ולבסוף שני חברי הצוות יגבשו פשרה מוסכמת על שניהם ויציגו אותה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, שיפור מיומנויות חקר, מעודדת את הלומד לחשיבה ביקורתית, לנקיטת עמדה ולהביעה באופן מושכל ומעודדת פיתוח מיומנות חברתית של עבודת צוות.

עיתון שיתופי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יהיה עיתון מקוון בדף בסגנון אתר חדשות.

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בצוות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו יחדיו ובנפרד את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. לאחר מכן כל חבריו הצוות יחדיו, יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט.
העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

מוקד התמיכה בנושאים טכניים:
בימים א׳-ה׳ בין השעה 18:00-07:30
ביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00

טלפון: 6552*
שלוחה 9

אולי תתעניינו גם ב...

ادوات رقميّة بموضوع التاريخ
כלים דיגיטליים בהיסטוריה בחינוך הערבי והבדואי חטיבה עליונה
نماذج امتحانات بجروت
שאלוני בגרות בהיסטוריה בחינוך הערבי והבדואי חטיבה עליונה
امتحانات سنويّة (امتحانات واقية)
מבחני מתכונת בהיסטוריה בחינוך הערבי והבדואי חטיבה עליונה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.