מפגשים בגובה העיניים
חזרהעל התוכנית
לכל איש בשורה ייחודית להעביר... תרומה בלעדית משלו..."
(הרב סולובייצ'יק)
תוכנית חברתית-ערכית לטיפוח שייכות ומעורבות המעודדת שיתוף במסרים חברתיים-ערכיים כדרך להעמקת ההיכרות ולטיפוח האקלים.
הציר המרכזי בתוכנית מסייע בטיפוח שייכות ומעורבות הנכללים בסטנדרט 2: "תקשורת בין-אישית וקשר בין באי בית הספר" וביצירת זיקות לסטנדרטים 1, 3 ו-4 בתרבות ובאקלים הבית ספרי. התוכנית מעודדת את טיפוח ההישגים הנדרשים בהאזנה ובדיבור כמענה לסטנדרט 1 בחינוך הלשוני.
בתוכנית מודל המסייע בהבניית מסגרת לשיח מוגן ובבחינת מסרים בחיבור לעולמות התוכן: פנאי, פתגמים, מקומות, אירועים ודמויות הנגזרים מתוכניות הלימודים בהיסטוריה, במקרא, במולדת חברה ואזרחות ובמורשת.
- שקף 1 - התפיסה החברתית ערכית
- שקף 2 - מודל ליישום סטנדרטים ותכניות לימודים
- שקף 3 - מפגשים בחיבור למצרף הסטנדרטים בתרבות ואקלים
- שקף 4 - מפגשים בחיבור לסטנדרט 2 בתרבות ואקלים
- שקף 5 - זרקור על השתייכות ושייכות לחברה
- שקף 6 - מפגשים לטיפוח תחושת השייכות לכיתה ולבית הספר
- שקף 7 - היבטים שונים במעורבות חברתית
- שקף 8 - מפגשים בזיקה לתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני
- שקף 9 - מפגשים בזיקה לסטנדרט 1 בחינוך הלשוני
- שקף 10 - מפגשים בחיבור לתוכניות בחינוך לתרבות הפנאי
- שקף 11 - מפגשים לבחינת פעילות פנאי
- שקף 12 - תהליך הלמידה וההתנסות במסגרת המפגשים
- שקף 13 - ביסוס תחושת המוגנות
- שקף 14 - המסר ומקומו בתקשורת הבין-אישית
- שקף 15 - תרומת התוכנית בהיבטים חברתיים ולימודיים
- שקף 16 - צעדים בתוכנית
ההזדמנות במפגשים
כללים והסכמות במפגשים
מסרים חברתיים-ערכיים
- יחידה 4 - המסר: הגדרת מסרים, סוגי מסרים, מטרות במסרים ודרכים שונות להעברת מסרים
- יחידה 5 - מסרים בסיטואציות חברתיות בחיבור לפעילויות פנאי
למידת עולם התוכן - פנאי בתהליך מובנה
- יחידה 6 - בירור תפיסות עולם ביחס לפנאי
- יחידה 7 - בחינת אפיוני פעילות פנאי
- יחידה 8 - מקורות מידע על אודות פעילויות פנאי: היכרות עם מקורות מידע על אודות פעילויות פנאי, בחינת מרכיבי פעילות הפנאי באמצעות מקורות מידע שונים, בירור שיקולי הדעת בבחירת פעילות פנאי
- יחידה 9 - בחינת מסרים חברתיים-ערכיים בפעילות פנאי
- יחידה 10 - חידון לחזרה על ההיבטים המרכזיים בפעילויות פנאי
עזרים לשותפים במפגשים לביסוס השיח המוגן
- יחידה 11 - הכנה לקראת המפגש באמצעות "כרטיס הכנה לדובר"
- יחידה 12 - ניהול מהלך המפגש באמצעות "כרטיס הצגה לדובר"
- יחידה 13 - זכירת ביטויי ההתנהגות המצופים מהדובר באמצעות "סימנייה לדובר"
- יחידה 14 - האזנה ומתן משוב מקדם באמצעות ספרון למאזינים
- יחידה 15 - בחינת הקשיים הצפויים לדובר ולמאזינים באמצעות סיפורי אירוע
עוצרים ובודקים
- יחידה 16 - בירור קשיים והצלחות במהלך המפגשים
- יחידה 17 - תעודת הערכה לדובר
- שאלון לבחינת עמדות והתנהגויות לפני ואחרי הפעלת התוכנית מפגשים בגובה העיניים בחיבור לעולם התוכן הפנאי
להרחבה
ההזדמנות במפגשים
כללים והסכמות במפגשים
מסרים חברתיים-ערכיים
- יחידה 4 - המסר: הגדרת מסרים, סוגי מסרים, מטרות במסרים ודרכים שונות להעברת מסרים
- יחידה 5 - מסרים בסיטואציות חברתיות
למידת עולם התוכן פתגמים בתהליך מובנה
עזרים לשותפים במפגשים לביסוס השיח המוגן
- כרטיס הכנה לדובר
- כרטיס הצגה לדובר
- יחידה 13 - זכירת ביטויי ההתנהגות המצופים מהדובר באמצעות "סימנייה לדובר"
- יחידה 14 - האזנה ומתן משוב מקדם באמצעות ספרון למאזינים
- יחידה 15 - בחינת הקשיים הצפויים לדובר ולמאזינים באמצעות סיפורי אירוע
עוצרים ובודקים
להרחבה
ההזדמנות במפגשים
כללים והסכמות במפגשים
מסרים חברתיים-ערכיים
- יחידה 4 - המסר: הגדרת מסרים, סוגי מסרים, מטרות במסרים ודרכים שונות להעברת מסרים
- יחידה 5 - מסרים בסיטואציות חברתיות
למידת עולם התוכן פתגמים בתהליך מובנה
עזרים לשותפים במפגשים לביסוס השיח המוגן
- כרטיס הכנה לדובר
- כרטיס הצגה לדובר
- יחידה 13 - זכירת ביטויי ההתנהגות המצופים מהדובר באמצעות "סימנייה לדובר"
- יחידה 14 - האזנה ומתן משוב מקדם באמצעות ספרון למאזינים
- יחידה 15 - בחינת הקשיים הצפויים לדובר ולמאזינים באמצעות סיפורי אירוע
עוצרים ובודקים
להרחבה
ההזדמנות במפגשים
כללים והסכמות במפגשים
מסרים חברתיים-ערכיים
- יחידה 4 - המסר: הגדרת מסרים, סוגי מסרים, מטרות במסרים ודרכים שונות להעברת מסרים
- יחידה 5 - מסרים בסיטואציות חברתיות
למידת עולם התוכן פתגמים בתהליך מובנה
עזרים לשותפים במפגשים לביסוס השיח המוגן
- כרטיס הכנה לדובר
- כרטיס הצגה לדובר
- יחידה 13 - זכירת ביטויי ההתנהגות המצופים מהדובר באמצעות "סימנייה לדובר"
- יחידה 14 - האזנה ומתן משוב מקדם באמצעות ספרון למאזינים
- יחידה 15 - בחינת הקשיים הצפויים לדובר ולמאזינים באמצעות סיפורי אירוע
עוצרים ובודקים
להרחבה
ההזדמנות במפגשים
כללים והסכמות במפגשים
מסרים חברתיים-ערכיים
- יחידה 4 - המסר: הגדרת מסרים, סוגי מסרים, מטרות במסרים ודרכים שונות להעברת מסרים
- יחידה 5 - מסרים בסיטואציות חברתיות
למידת עולם התוכן פתגמים בתהליך מובנה
עזרים לשותפים במפגשים לביסוס השיח המוגן
- כרטיס הכנה לדובר
- כרטיס הצגה לדובר
- יחידה 13 - זכירת ביטויי ההתנהגות המצופים מהדובר באמצעות "סימנייה לדובר"
- יחידה 14 - האזנה ומתן משוב מקדם באמצעות ספרון למאזינים
- יחידה 15 - בחינת הקשיים הצפויים לדובר ולמאזינים באמצעות סיפורי אירוע
עוצרים ובודקים
להרחבה