שגרירי מפתח הלב

חזרה

על התוכנית

תוכנית "שגרירי מפתח הל"ב" הינה תוכנית חברתית-ערכית לטיפוח מעורבות חברתית.
הפעלת התוכנית בביה"ס מאפשרת לכל תלמיד לגלות מעורבות חברתית ולפעול כשגריר המעודד את יישומם של ערכי "מפתח הל"ב" בכיתה, בשכבה, בבית הספר; בשיעור, בהפסקה; במשפחה, בקהילה ועוד.
שגרירי מפתח הל"ב נדרשים ללמוד את הערך, לתכנן וליזום רעיונות מגוונים ליישום ערכי מפתח הל"ב תוך שהם מקפידים על הליך דמוקרטי והרחבת מעגל השותפים הפועלים ליישום הערך החודשי.
השגרירים נדרשים לתעד ולפרסם המהלך החברתי-ערכי ברמה הבית-ספרית, האזורית והארצית.

  • מתן הזדמנות לכל תלמיד למלא תפקיד ולגלות אחריות, התמדה ויוזמה
  • העצמת חברת הילדים
  • עידוד ההתנהגות הערכית בחיי היום-יום
  • חיזוק תחושת השייכות ותחושת המסוגלות של היחיד והקבוצה
  1. קיומה של "שעת חינוך-מפתח הל"ב" קבועה מידי שבוע בכל הכיתות.
  2. הקצאת זמן למימוש יוזמות חברתיות של ילדים.
  3. הקצאת זמן להדרכת הרכז החברתי והמחנכים על ידי המדריך הבית-ספרי לחינוך חברתי
  4. המלצת הפיקוח והמנחה המחוזית לחינוך חברתי-ערכי.
  1. להכין תוכנית שנתית לפעילות השגרירים.
  2. לאפשר מדי חודש לכיתה או שתיים ליזום פעילות "שגרירית" המעודדת את יישומו על הערך החודשי בקרב תלמידים, מורים והורים (בהלימה לסילבוס התוכנית "מפתח הל"ב לשעת חינוך").
  3. לאפשר לתלמידים לקחת חלק פעיל בתכנון, בביצוע ובהערכת הפעילות בליווי המחנכים.
  4. להקצות זמן לפעילות השגרירים: בהפסקה, במפקד בוקר או ביחידות זמן אחרות במהלך יום הלימודים ולאחריו.
  5. לפרסם את תיעוד הפעילות ואת תוצריה בבית-הספר ובקהילה.

אולי תתעניינו גם ב...

מבט על יזמות
החינוך ליזמות הוא תהליך חינוכי התורם לטיפוח ולפיתוח כישורי היזמות של לומדים, מורים ותלמידים
מחנכים מסביב לשעון
חופשת הקיץ מזמנת ללומדים שעות פנאי רבות ומציבה בפניהם אתגר ביחס למימוש הפוטנציאל הטמון בפנאי להנאתם ולתועלתם
הפסקה פעילה
הפסקה הפעילה כחלק מהפעילות החברתית-ערכית והעשייה החינוכית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!