היבחנות בבחינת בגרות מתוקשבת עתירת מדיה
בחינת הבגרות לנבחנים אינטרנטיים היא בחינה מתוקשבת עתירת מדיה. בחינת הבגרות המתוקשבת עתירת המדיה היא חלק ממהלך שיזמה המזכירות הפדגוגית עם המנהל הפדגוגי ומנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע.
רציונל המעבר לבחינה מתוקשבת
בהוראת הגאוגרפיה במאה ה-21 הפך המחשב לכלי חשוב ומרכזי.
הבחינות המתוקשבות משלבות פריטים עתירי מדיה כגון: סרטונים, מפות שכבתיות וסימולציות וכך מזמנות למידה רב-חושית, חווייתית ורלוונטית ללומדים. שימוש במחשב בזמן הבחינה מאפשר הפקת מידע ממפות אינטראקטיביות שכבתיות, הצגת נתונים גרפיים בצורות שונות, הדמיית תהליכים גאוגרפיים מגוונים, ניתוח תמונות ו"נקודות חמות", להמחשת תהליכים, יישומי google earth, google maps ,google street view ועוד.
המעבר להערכה מתוקשבת מעודד שימוש מיטבי בטכנולוגיה בלמידה והוראה כחלק מהתאמת מערכת החינוך למאה ה-21. יתרה מכך,הבחינה המתוקשבת מסייעת במתן מענה למגוון בעיות דוגמת: כתב לא קריא, אפשרות להקראת שאלון הבחינה, אפשרות להגדלת שאלון ומפות, הפרדה ברורה בין סעיפים ועוד.
היערכות מקדימה של בית הספר
על בתי הספר להיערך על פי ההנחיות:
- דרישות סף טכנולוגיות בית ספריות
- חשוב להתעדכן בשוטף בהודעות ועדכונים מעמוד הבית של אתר הבחינות המתוקשבות במטח.
- מורים המגישים לבחינת הבגרות המתוקשבת עתירת המדיה בפעם הראשונה נדרשים להשתתף בהשתלמות מקוונת ייעודית לתחום הדעת במודל "איחוד מול ייחוד". ההשתלמות היא בהיקף של 30 שעות ומקנה גמול עם ציון.
- מכתב הפרסום ולרישום להשתלמות בשפה העברית | בשפה הערבית
- טכנאי המחשבים או רכזי תקשוב של בית הספר המתפעלים את בחינת הבגרות המתוקשבת עתירות המדיה חייבים להשתתף במפגש אחד בכל שנה. התאריכים למפגש יתפרסמו וישלחו לבתי הספר
- קיימת חובת תרגול על ידי התלמידים של לפחות שלוש בחינות - מתוך מאגר התרגולים
- קיימת חובת הגשה לבחינת ההדמיה.
רק תלמיד שביצע מהלך שלם של למידה, תרגול בחינות מתוקשבות ובחינת הדמיה יוכל להיבחן בבחינת הבגרות המתוקשבת.
קישורים נוספים: