דלג אל

בחינות הסמכה

חזרה
חזרה לראש הדף

מועדי הבחינות תשפ"ד

  • 3.4.24, כ"ד באדר ב' תשפ"ד, לפני חופשת פסח - שאלון 720921 מתודולוגיה של חשיבה עיצובית
  • 8.5.24, ל' בניסן תשפ"ד, אחרי חופשת פסח - שאלון 720923 יסודות הדפוס          
  • 16.5.24, ח' באייר תשפ"ד, אחרי חופשת פסח - שאלון 720922 שילוב תוכנה וקטורית ותוכנה לעיבוד תמונה
חזרה לראש הדף

הבחינות המתוקשבות - שאלונים, תרגולים וחומרי עזר

720921 - מתודולוגיה של חשיבה עיצובית (י"ד) משנת הלימודים תשע"ט הבחינה תתקיים - עבור תלמידי י"ד

 

אביב 2024 - שאלון 720921 - מתודולוגיה של חשיבה עיצובית

בשאלון זה שני פרקים: פרק ראשון - 50 נקודות, פרק שני - 50 נקודות
להלן דגשים לשינויים ולעדכונים בשאלון:
– בפרק השני התלמידות לא יתבקשו השנה לבצע סקיצות.
– בשאלה 4 מוצגים מוצרים קיימים. התלמידות יתבקשו להיכנס לנעלי המעצב ולתאר את התהליך שהוביל לעיצוב המוצרים.
– בשאלה 5 התלמידות יתבקשו לתכנן אפיון של קמפיין, וכחלק מזה לתאר במילים כרזה שתוצג בקמפיין.

 

כללי

720922 - שילוב של תוכנה ווקטורית ותוכנה לעיבוד תמונה. הבחינה מיועדת לתלמידי י"ג - מועד אביב
משנת הלימודים תשע"ט התלמידות יקבלו את מסמך ההנחיה באופן מקוון במועד הבחינה.

בשאלון זה התלמידות יתבקשו ליצור מחדש דף נחיתה באמצעות התוכנות פוטושופ ואילוסטרייטור.

משנת הלימודים תשע"ט הבחינה תתקיים - עבור תלמידי י"ג - מועד אביב.

אסט שיופיע בבחינה המעשית ביסודות הדפוס:

באפשרות המורים לבנות יחידות בסטודיו מטח עם האסט ולהפיץ לתלמידות (תרגולים, מבחנים וכדומה).

 

עדכון תשפ"ה

בשאלון זה 3 פרקים:
חלק א'- 24 נקודות
ידע ותוכן תיאורטי בדפוס מסורתי ודיגיטלי:
א. שאלות ידע בסיסי בתולדות הדפוס
ב. שאלות ידע בסיסי בטכנולוגיות דפוס
ג. מושגים בגמר השבחה וכריכה
ד. מושגים בדפוס המסורתי והדיגיטלי

חלק ב'- 26 נקודות
מיקוד בדפוס דיגיטלי:
א. שאלות ידע בסיסי בטכנולוגיות דפוס
ב. מושגים בגימורים והשבחות
ג. מושגים פרופיל צבע
ד. סגירת קבצים לדפוס, הגהה ואחריות הגרפיקאי, ומניעת תקלות בתהליך
ה. חומרי גלם לדפוס

חלק ג' - 50 נקודות
יישום:
א ניתוח מוצרי אריזה קיימים REVERSE ENGINEERING
ב. תכנון תהליך הפקת דפוס מתחילתו ועד הפקתו על פי מוצר קיים (או תכנון מוצר עתידי)
ג. הכנה וסגירת קבצים לדפוס, הגהה ואישור
ד. זיהוי ומניעת תקלות בתהליך

כללי הבחינה
א. קיים עדכון בניקוד הפרקים.
ב. מומלץ ליצור ארכיון מוצרים וקטלוג נייר קרטון וחומרים נוספים לקורס.
ג. מומלץ לסייר בבתי דפוס המדפיסים בטכנולוגיות דפוס שבסילבוס ע"מ להמחיש את התהליכים לתלמידות.
ד. תהליכי הפקה - תצוגת תהליכי דפוס שונים. על הנבחנות להכיר תהליכים כפי שהם נראים בפועל, בעולם האמיתי. מומלץ לבצע סיורים בבתי דפוס, ככל האפשר, או לצפות בסרטונים ובתמונות כחלק מתוכנית הלימודים.
ה. צילומי מסך מתוך תוכנות גרפיות, בהקשר של הכנה לדפוס - על הנבחנות להכיר ולהתנסות בתוכנות, ולהבין את האפשרויות השונות הקיימות בהן להכנה לדפוס.
ו. מוצרים שונים הקיימים בתהליכי הפקות דפוס - על הנבחנות להכיר את המוצרים השונים הקיימים בתהליכי דפוס ואת שימושיהם, מעבר להיכרותם בשמם. גם כאן מומלץ לבצע סיורים בבתי דפוס, ככל האפשר, או לצפות בסרטונים ובתמונות כחלק מתוכנית הלימודים.

חזרה לראש הדף

תרגול בחינות משנים קודמות

תרגול בחינות משנים קודמות

מטרת בחינות ההדמיה לאפשר לתלמידות להתנסות בבחינה מתוקשבת ולפיכך חובה על כל בית ספר לדאוג להתנסות של התלמידות הלומדות בהתאם לכל מקצוע.

 

ניתן לעיין ולתרגל בחינות מתוקשבות של שנים קודמות על ידי שימוש באחת משתי האפשרויות:

  1. כניסה לאתר iTEST
  2. כניסה לאתר TEXTBOX והורדת בחינה
    פלטפורמת TESTBOX נתמכת ע"י דפדפן כרום בלבד, לכן יש להעתיק את הכתובת https://testbox.cet.ac.il ולהיכנס דרכה

אולי תתעניינו גם ב...

הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.