משנת הלימודים תשע"ט הבחינה תתקיים - עבור תלמידי י"ג - מועד אביב.
אסט שיופיע בבחינה המעשית ביסודות הדפוס:
באפשרות המורים לבנות יחידות בסטודיו מטח עם האסט ולהפיץ לתלמידות (תרגולים, מבחנים וכדומה).
עדכון תשפ"ה
בשאלון זה 3 פרקים:
חלק א'- 24 נקודות
ידע ותוכן תיאורטי בדפוס מסורתי ודיגיטלי:
א. שאלות ידע בסיסי בתולדות הדפוס
ב. שאלות ידע בסיסי בטכנולוגיות דפוס
ג. מושגים בגמר השבחה וכריכה
ד. מושגים בדפוס המסורתי והדיגיטלי
חלק ב'- 26 נקודות
מיקוד בדפוס דיגיטלי:
א. שאלות ידע בסיסי בטכנולוגיות דפוס
ב. מושגים בגימורים והשבחות
ג. מושגים פרופיל צבע
ד. סגירת קבצים לדפוס, הגהה ואחריות הגרפיקאי, ומניעת תקלות בתהליך
ה. חומרי גלם לדפוס
חלק ג' - 50 נקודות
יישום:
א ניתוח מוצרי אריזה קיימים REVERSE ENGINEERING
ב. תכנון תהליך הפקת דפוס מתחילתו ועד הפקתו על פי מוצר קיים (או תכנון מוצר עתידי)
ג. הכנה וסגירת קבצים לדפוס, הגהה ואישור
ד. זיהוי ומניעת תקלות בתהליך
כללי הבחינה
א. קיים עדכון בניקוד הפרקים.
ב. מומלץ ליצור ארכיון מוצרים וקטלוג נייר קרטון וחומרים נוספים לקורס.
ג. מומלץ לסייר בבתי דפוס המדפיסים בטכנולוגיות דפוס שבסילבוס ע"מ להמחיש את התהליכים לתלמידות.
ד. תהליכי הפקה - תצוגת תהליכי דפוס שונים. על הנבחנות להכיר תהליכים כפי שהם נראים בפועל, בעולם האמיתי. מומלץ לבצע סיורים בבתי דפוס, ככל האפשר, או לצפות בסרטונים ובתמונות כחלק מתוכנית הלימודים.
ה. צילומי מסך מתוך תוכנות גרפיות, בהקשר של הכנה לדפוס - על הנבחנות להכיר ולהתנסות בתוכנות, ולהבין את האפשרויות השונות הקיימות בהן להכנה לדפוס.
ו. מוצרים שונים הקיימים בתהליכי הפקות דפוס - על הנבחנות להכיר את המוצרים השונים הקיימים בתהליכי דפוס ואת שימושיהם, מעבר להיכרותם בשמם. גם כאן מומלץ לבצע סיורים בבתי דפוס, ככל האפשר, או לצפות בסרטונים ובתמונות כחלק מתוכנית הלימודים.