גינה מחקרית שיתופית ללמידה מרחוק
יובל חדד, מורה למדעים ולביולוגיה בתיכון ברנקו וייס מיתרים ביישוב מיתר, יזם פרויקט לתלמידי חטיבת הביניים בבית ספרו בתקופת הסגרים בימי קורונה: הקמת גינה מחקרית שיתופית ללמידה מרחוק.
יובל מצא דרך מקורית לקרב את התלמידים לנושא ההנבטה וגידול הצמחים, נושא הרחוק מעולמם בדרך כלל, וגרם להם להפיק מפרויקט זה ערך פדגוגי ולימודי.
התלמידים עבדו בגינת בית הספר במהלך יום הלימודים ואחריו. בין השאר השתלבו לצד הלימוד העיוני בעבודה מעשית, ובה יכלו לבחון נושאים שנלמדו בכיתה כגון פוטוסינתזה, השפעתם של גורמים שונים על יחסי הגומלין בין צמחים ובין צמחים לחרקים. העבודה בגינה אף השתלבה בפרויקטים התנדבותיים שבהם השתתפו התלמידים במסגרת מעורבות חברתית בקהילה.
בזמן הסגרים השונים בימי קורונה נמשכה עבודת פרויקט הגינה המחקרית השיתופית דרך זוּם. יובל שיתף את התלמידים בעבודתו בגינה הביתית, והתלמידים המשיכו בעבודת החקר בגינה הפרטית או באדניות בביתם. התלמידים שיתפו זה את זה במהלך המחקר. כל תלמיד בחר את סוג הצמחים, סוג הזרעים ואת הגורם המשפיע על צמיחתם. כך עשו מחקר מבוקר של צורת הגדילה, מהירות הגדילה, מתיקות הפרי, תנובת הצמח, ועוד.
יובל מוסיף כי לעבודה בגינה המחקרית השיתופית יש היבט משמעותי הלקוח מעולם הגינון הטיפולי המתאים לקשת רחבה של תלמידים, ואותו הוא מקדם בבית ספרו.