דלג אל

ביומימיקרי

ביומימיקרי

ד"ר ורד יפלח-וישקרמן, מרצה בכירה למדעים, ראש תוכנית ההכשרה לעל יסודי, מדריכה פדגוגית במכללה האקדמאית לחינוך ע"ש קיי ומורה לביולוגיה בתיכון מקיף עומר.
ביומימיקרי, חיקוי החיים, הוא ענף בין-תחומי המשלב ביולוגיה, הנדסה, מתמטיקה ואומנות (בדגש על חשיבה עיצובית). מטרתו לפתור בעיות הנדסיות בדרכים מקיימות או לחלופין להביט על הטבע ולקבל השראה לפיתוח המצאה לטובת המין האנושי.
האורגניזמים החיים בעולמנו הם תוצר התפתחות אבולוציונית. הם שרדו בזכות התאמה ייחודית שהתפתחה במשך מאות מיליוני שנים של אבולוציה. מי שלא התאים עצמו לתנאים הקיימים על פני כדור הארץ – לא שרד. אנו והאורגניזמים החיים על פני כדור הארץ מתמודדים עם בעיות דומות (כגון בעיות של אספקת מים, התמודדות עם תנאי אקלים קיצוניים, בעיות יציבות ועוד). לכן ראוי שנלמד מאורגניזמים אשר חיים וקיימים עד היום בזכות התאמות שעשו ואף נחקה אותם.
מהותו של הביומימיקרי היא התבוננות מנקודת מבט שונה ולא שגרתית בטבע המובילה לחיקוי ולפיתוח יוצא דופן.
לפניכם מערך שיעור פתיחה שכתבה ד"ר ורד יפלח-וישקרמן בנושא המעודד את התלמידים לצאת ולהתבונן בטבע.
מערך השיעור מבוסס על מאמרה של ד"ר ורד יפלח וישקרמן: נקודת מבט אחרת על הטבע – ביומימיקרי וקומיקס

אולי תתעניינו גם ב...

אני לא מורה "חדשני"
רעיון מעורר השראה של אורי ליבנה בנושא "הסלולרי ככלי מחקרי"
מיטוזה ומיוזה
אורנה גבע, מורה לביולוגיה  בבית ספר השש שנתי "עמי אסף" בבית ברל, מצאה דרך יצירתית ללמד את תלמידיה על תהליכי המיטוזה והמיוזה
בורחים מהמעבדה
בורחים מהמעבדה - פיתוח חדרי בריחה ככלי פדגוגי להוראה, המרכז הארצי למורי ביולוגיה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.