הפחתת הפליטה של גזי חממה היא פתרון מדעי מוסכם למשבר הסביבתי העולמי. שתי גישות ביואתיות מיוצגות בשני מאמרים באשר לשאלת המעורבות של הציבור הרחב בפתרון הבעיה. הנושא מעלה שאלות אתיות רבות הקשורות למחויבותו של האדם כלפי...
ביואתיקה ושאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות, רלוונטיות)
ביואתיקה עוסקת בשאלות אתיות הנובעות מההתפתחויות האחרונות בתחומי המחקר, הרפואה והטכנולוגיה, ובהשלכות המוסריות החברתיות והחוקיות של התפתחויות אלה.
הענף התפתח במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20 בד בבד עם גל של פיתוחים, תגליות והמצאות חדשות בביולוגיה שלהם פוטנציאל להשלכות מרחיקות לכת על האנושות ועל עתידה.
לימוד ביואתיקה בכיתה מוסיף על הידע המוגדר מתחום הדעת – עיסוק בשאלות שהתשובה עליהן אינה ברורה או חד-משמעית, והוא מאפשר חיבור של הידע הנלמד למציאות הסובבת אותנו. כך החומר הנלמד נעשה רלוונטי יותר ומשמעותי יותר לתלמידים.
במבחני הבגרות משולבות שאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות, רלוונטיות) המערבות נושאים ביואתיים בנושאים הביולוגיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}