- גישות בהוראת תנ"ך בחינוך הממלכתי דתי - ד״ר יהודה שוורץ
- הנחיות לשימוש בציר זמן בהוראת תנ״ך - ד״ר מירי שליסל
- שלושת מישורי הכתוב - ד״ר רבקה רביב
- הנחות יסוד מוטעות ומה הן עושות לתלמידים - ד״ר מירי שליסל
- שאלות לב לדעת - ד"ר מירי שליסל
- פרשני התנ״ך החשובים לדורותיהם - ד”ר רבקה רביב
- פרשנים וחיבורים - ד”ר רבקה רביב
חומרי העשרה ומאגרי מידע למורה
חזרה
חזרה לראש הדף
מאמרים
חזרה לראש הדף
הוראת תנ"ך עיון בכתובים
- דרכים ושיטות בהוראת המקרא – הרב יצחק ברקוביץ
- כיצד ללמוד תנ"ך – שמואל הכהן
- דרכים ושיטות בהוראת המקרא – הרב יצחק ברקוביץ
- אמצעים ספרותיים בשירה המקראית – יהושע מנחם רוזנברג
- ביבליוגרפיה למורה המבקש ללמוד וללמד טעמי מקרא – צוות מקרא ממ"ד באגף לתכ"ל
- פרשות ערי המקלט והוראתן עוד דוגמא לנושא מצטבר – יהודה שביב
- דוגמה לשיעור בנושא מצטבר: "הגר במקרא" – אנטמן רינה
- דוגמה להוראת יחידה לימודית בשלוש רמות הוראה – ד"ר יהושע מנחם רוזנברג
- הוראה קורלטיבית בלימוד תנ"ך – יצחק ברקוביץ
- הוראת פרקים מספר מלכים בכיתה י"א על פי רמות הלימוד השונות – יצחק ברקוביץ
- על שיעורי הבית בעבודת המקרא – שמעון בר חמא
- ביבליוגרפיה נבחרת לספר תהילים – אסף מאלי
- להבנת הראליה בספר בראשית – שלמה פריץ גולדשמידט
- על הוראת החומר ההלכתי בתורה בבית הספר הממלכתי-דתי – מאורי ישעיהו
- הסוגים הספרותיים בתנ"ך – יוסף ניצן, הרב יצחק ברקוביץ
חזרה לראש הדף
מעגל השנה
ונהפוכהו – הגילוי שבהסתר, יחידת לימוד רב תחומית לקראת פורים
ביחידה, שיעורים מתחומי דעת שונים, אשר דרכם נדון ברעיון כי – לעיתים מצב של היפוך דווקא מזמן סדר.
- שיעור הפתיחה – ׳סיפור מקום׳ – שיעור גאוגרפיה אדם וסביבה על המרחב שבו התרחש סיפור המגילה.
- שיעור תנ״ך – ׳המהפך במגילת אסתר׳.
- שיעור תושב״ע – ׳ונודה לשמך הגדול׳: איך מקבעים את ההודיה ואת שמחת פורים?׳
- שיעור ספרות – ׳הסדר שמתגלה דרך המילים׳.
- שיעור מחשבת ישראל - ׳כח הנהפוך הוא בחיי האמונה׳.
- שיעור היסטוריה – ׳הופכים את הסדר׳: סדר ומהפכה מהודו ועד כוש, מיהודה ועד יון.
- השיעור האחרון מוקדש לסיכום ותוצר – בסופה של יחידת הלימוד שבה למדנו על היבטים שונים של חג הפורים הקשורים ברעיונות של סדר והיפוך, נעבוד על תוצר שיביא לידי ביטוי הרעיונות השונים.
חזרה לראש הדף
הוראת תנ"ך פרשנות
- על מקומה של האגדה בהוראת התורה שבכתב – יהושע מנחם רוזנברג
- מטרות בתחום ההכרה על פירוש רש"י לתורה – אליקים ניסים
- "אמתה" הפשוטה, האמנותית והמדרשית הערה בעניין תפיסת המדרש – ד"ר ישראל רוזנסון
- הצעה למונחון עזר להבנת פרשני המקרא – רבקה רביב
- ציורי תנ"ך, פרשנות ומדרש – ד"ר יהושע מנחם רוזנברג
- מטרות בתחום ההכרה על פירוש רש"י לתורה – אליקים ניסים
- המונחים "משמע", "פשט" ו"פשוטו כמשמעו"
- על הוראת החומר ההלכתי בתורה בביה"ס הממלכתי דתי – ישעיהו מאורי, רפאל צבי אהרנסון, שלמה פריץ גולדשמידט
אולי תתעניינו גם ב...
הצעות של המורים שלנו
במהלך שנת הקורונה העלו מורים חומרי הוראה בקבוצות הווטצאפ השונות. אספנו את החומרים וריכזנו בדרייב. אנא עשו שימוש מושכל בחומרים.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!