דרכי ההערכה הן פועל יוצא של דרכי ההוראה והלמידה. כיום מקובלות דרכי הערכה מגוונות המלוות במשוב מתמיד ובדיאלוג בין התלמידים למורים. מומלץ לאמץ את הגישה האיכותית בהערכה של ביצוע פרויקטים (עבודת החקר ופתרון בעיות), כשהיא חלק מתהליך הלמידה. על פי גישה זו, הלומדים והמורים מעריכים יחד את הלמידה בעת התרחשותה: הם בודקים באיזו מידה הושגו היעדים, מאתרים נקודות לשיפור, מפיקים לקחים ומיישמים אותם. הלומדים יודעים מראש מה מצופה מהם בתחומי התוכן ובתחום מיומנויות הלמידה החשיבה והעשייה. הצגת אמות מידה להערכה בפני התלמידים לפני ביצוע המטלות וחיבור אמות מידה להערכה עם התלמידים יחד עשויים להגביר את אחריות התלמיד ללמידתו ולהישגיו.
מטלות ההערכה יותאמו לאופי הפעילויות. כך למשל תיקי עבודות (פורטפוליו) ישמשו להערכת עבודות החקר, להערכת העבודה המעשית בשטח ולהערכת העבודות במעבדה.
מבחנים בכתב ובעל פה, אמצעי נפוץ להערכת הישגים, עשויים גם הם לשקף הוראה מגוונת – ובתנאי שיכללו מטלות ושאלות מסוגים שונים, יבדקו ביצועי הבנה ברמות שונות החל בידע וכלה בביצועי הבנה הדורשים שימוש במיומנויות חשיבה מסדר גבוה.
חשוב שמטלות ההערכה יאפשרו לתלמידים להפגין ביצועי הבנה ולבטא כישורים ויכולות בדרכים מגוונות.
מדידה והערכה בחקלאות ביסודי
חזרהאולי תתעניינו גם ב...
קהילת מורי החקלאות ביסודי
כאן תוכלו לפגוש את העשייה בתחום החקלאות כפי שהיא באה לידי ביטוי בפעילות המורים והמורות בשטח וביוזמות מטעם הפיקוח עם מרכז המורים לחקלאות.
תוכנית הלימודים בחקלאות ולימודי הסביבה ביסודי
תוכנית הלימודים בחקלאות ולימודי הסביבה מיועדת למורים המלמדים מדעי החקלאות והסביבה בכיתות א-ו בבית הספר היסודי ובחוות לחינוך חקלאי ולימודי הסביבה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!