תלמידי הגנים בחינוך המיוחד נהנים מהספרים של ספריית פיג'מה בדומה לכלל התלמידים בחינוך הרגיל. צוות פדגוגיה שוקד על התאמות בדרכי ההוראה של הספרים מספרית פיג'מה על פי אפיוני הגיל, מטרות תכנית הלימודים ואפיוני המוגבלות.
צוות הגיל הרך באגף מקדם את תפיסת הגן העתידי. תפיסה זו מאפשרת לתלמידים ולצוות הגן לעצב, לפתח וליצור את הגן הייחודי להם באופן מתמיד, בהתאם למציאות המשתנה תוך ניצול הזדמנויות מאפשרות ובניית סביבות מגוונות (אנושיות, קהילתיות, פיזיות וטכנולוגיות). תפיסת הגן העתידי מבוססת על המצפן החינוכי 2030 שפרסם הECD-0. מטרת הגן העתידי: עידוד למידה ועשייה המותאמת למאה ה-21. העוגנים הפדגוגיים בגן העתידי: ביטוי אישי, יזמות ויצרנות, קהילתיות ולמידה במרחבי חיים. מהו הערך המוסף של התפיסה בגני חנ"מ?
הנחת תשתית לקידום דמות הבוגר בעל ידע, מיומנויות (לדוגמה: אינטליגנציה רגשית, שיתוף פעולה) וערכים המתאימים למאה ה-21. תפיסה פדגוגית מוטת עתיד תאפשר לתלמידים בגנים לחינוך מיוחד לממש את אישיותם הייחודית ולהשתייך לקהילה בה הם חיים תוך שגשוג ברמה האישית ותרומה לשגשוג החברה בכל ממדי החיים בה הם פועלים. אנחנו נמצאים בראשית הדרך ליישום התפיסה בגנים שלנו ונשמח להרחיב את מעגל החשיבה עם צוותים נוספים באגף.
הספרות היא כלי המאפשר לילד להתמודד עם אתגרים, ולעבד רגשות ותחושות העולות בו. מעורבותו של הילד מושגת באמצעות תהליך הזדהות עם דמויות ספרותיות והאזנה ליצירות ספרות העוסקות בנושאי הקרובים לעולמו ותחושותיו עשויים לתרום לתהליכי מניעה ופיתוח חוסן והתמודדות עם המציאות הקשה. מצורפת רשימה מפורטת של כותרי, תקציר, קריינות והפעלות לספרות ילדי בנושאים הקשורים לתקופת החירום, מלחמה, אובדן ואתגרי רגשיים.