בבית הספר היסודי "אשכולות" בבנימינה מיכל צור, מדריכת תקשוב מספרת: "המעבר ללמידה מרחוק היה קל וטבעי בזכות מערכת הניהול הבית ספרית שהשימוש בה מוטמע ביעילות גם בשגרה. מעבר לכך המחנכות קיימו מפגשים מקוונים עם ההורים ובהם רתמו אותם והפכו אותם לשותפים במעבר ללמידה מרחוק. כל מחנכת הסבירה במפגש על הלמידה מרחוק וכיצד היא תיעשה וכך נוצרה אווירה של שיתוף ומעורבות של ההורים".
איך זה עובד?
- מערכת הניהול הבית ספרית שהשימוש בה מוטמע בשגרה סייעה מאוד במעבר ללמידה מרחוק.
- נבנתה מערכת למידה יומית בסקולי. המורים, התלמידים וההורים מכירים את מרחבי הכיתות ולכן מבחינתם לא השתנתה השגרה.
- לניהול תקשורת סינכרונית ומפגש כיתה סינכרוני עבדו תחילה עם Google Meet ואחר כך עברו ל-ZOOM.
- המערכת כוללת 3 מפגשי למידה סינכרונית בשבוע ובשאר השבוע הלמידה א-סינכרונית ולתלמידים ניתנות משימות מוגבלות בזמן.
פיצוח אתגרים ב-4 צעדים
מיכל צור מגלה לנו איך התמודדו עם האתגרים שבדרך:
הורים שותפים
צוות המורים רתם את ההורים למאמץ המשותף באמצעות מפגשים של המחנכות עם ההורים שבהם למדו ההורים על הלמידה מרחוק, על המערכת, המשימות, מדוע חשוב להשתמש במצלמות נוכחות ועוד. וההורים מרוצים!
שילוב בקבוצות קטנות
מורות השילוב ממשיכות להפעיל שיעורי שילוב בקבוצות קטנות ולתת מענה לתלמידים עם קשיים.
זמינות גבוהה
זמינות גבוהה של המורים בעבור הילדים – באמצעות הוואטסאפ התלמידים תמיד יכולים לכתוב, לשאול ולקבל מענה מהיר.
פיצול כיתות א וגמישות
מורות כיתות א פיצלו את הכיתות לקבוצות קטנות וגילו נכונות רבה וגמישות כלפי התלמידים וההורים בנוגע לשעת הלימוד הנוחה ביותר.
מנהל בית הספר: פרדי גרוס
רכז תקשוב: עידו קמילוב