בקשו מהתלמידים לבחור חפץ היקר לליבם כגון כדורגל, תכשיט, טלפון חכם, מחשב וכדומה. אפשר גם לבחור חפץ שהיה יקר להם כשהיו קטנים כגון בובה או לגו. הציעו להם לספר על החפץ האהוב עליהם. את שמות החפצים כדאי לכתוב על הלוח.
בררו עם התלמידים:
- מדוע החפץ הזה כה יקר לכם?
- איך הייתם מרגישים לוּ היה החפץ הולך לאיבוד?
- איך הייתם מרגישים לוּ מישהו היה מסתיר בחפץ סוד ומשתמש בו בלא ידיעתכם?
בתום השיחה הסבירו שבתקופת השואה לרבים מהילדים לא היו חפצים אישיים ולא קנו להם בגדים או משחקים חדשים. אם היה ברשותם חפץ הם שמרו עליו מכל משמר, והחפצים האלה עזרו להם לעבור את התקופה הקשה בשואה.
ספרו שבשידור היום נאזין לסיפורהּ של קלודין שוורץ-רודל על ילדותה בשואה, היכן הסתתרה עם בני משפחתה, לאן ברחו במהלך המלחמה ומה סייע להם לשרוד. במהלך השידור תספר לנו קלודין על חפץ יקר שעזר לה לשרוד בשואה.